Cum sa faci fata presiunii in afaceri?

In afaceri ai mai multe modalitati ca sa treci cu bine de momentele in care presiunea asupra ta si asupra businessului e mult prea mare si e evidenta.

In business nu stii niciodata la ce sa te astepti. Chiar daca la inceput lucrurile merg bine si pare ca te afli intr-o zona de stabilitate este foarte bine sa te pregatesti pentru orice , chiar si pentru momente de presiune resimtita si in domeniul afacerilor. Presiunea in afaceri este periculoasa pentru ca te poate face sa iei decizii gresite si te aduce si mai aproape de faliment sau de profit aproape inexistent. Ce ai de facut ca sa faci fata presiunii in afaceri? Descopera in articolul de mai jos.

Presiunea in afaceri este o realitate pe care nu o putem nega. Ea se refera la diversele provocari, cereri, factori stresori care apar de-a lungul dezvoltarii unui business. Se discutam mult, mai ales in ultimii patru ani, despre presiune financiara, legata de stabilitatea si sanatatea financiara a afacerii, de profitabilitate si de veniturile efecte generate de afacere, presiune legata de piata, de competitii si de conditiile din piata tot mai grele, cerere si oferta dezechilibrate, de produse inovative pe care e greu sa le mai depasesti.

Se adauga, desigur, presiunea operationala, ce tine de managementul resurselor, de respectarea unor deadline-uri, de asigurarea calitatii, de indeplinirea unor anumite norme de productie, presiunea regulatorie, legata de legi si de respectarea lor, de respectarea datelor private.

Presiunea generata de reputatie ar putea fi pe lista de tipuri de presiune in business, ea referindu-se mai mult la perceptia afacerii in piata, tot ce trebuie sa faci ca sa iti protejezi brandul si imaginea, reputatia pana la urma, mentinand si increderea clientilor in afacere, produse si servicii.

Cererile clientilor ar putea pune presiune pe afacere, asteptarile lor tot mai mari, la fel si dorinta de a avea mereu produsul perfect in mana, in fata. Afacerile trebuie sa se adapteze din mers si sa gandeasca pe repede-inainte produse si servicii pentru a satisface toate nevoile si asteptarile clientilor, asta daca vor sa mai aiba si profit.

Evolutiile rapide ale tehnologiei din diverse domenii si aplicatiilor sale pun mereu presiune pe businessuri. Ele sunt obligate sa adopte noi tehnologii, sa faca upgrade de sisteme si procese, operatiuni, ca sa ramana totusi competitive. Eficienta interna ar putea fi oricand un factor e presiune pentru afaceri, e nevoie de imbunatarirea eficientei operationale, de reducerea pierderilor, de optimizarea alocarii de resurse pentru a avea o productivitate mai buna si o profitabilitate excelenta.

Asteptari au si investitorii si actionarii, asa ca si ele pun presiune destul de mare pe afacere. Performanta financiara trebuie imbunatatita, responsabilitatea sociala sa fie mai mare, la fel si practicile sustenabile, comportamentul etic.

Globalizarea, un „bau-bau” modern pentru cam toate domeniile, isi face simtita prezenta si la nivel de business, pune presiune serioasa pe aproape orice fel de afacere moderna. E presiunea de a te extinde si pe alte piete, de a avea parteneriate internationale, de a asigura lanturi de aprovizionare eficiente, de a face fata unei complexitati mari din punct de vedere cultural, legal, geopolitic.

Cum poti face fata si cum depasesti presiunea in business mai usor? Iata cele mai bune si mai eficiente strategii:

  1. Dezvolta a strategie clara si o viziune coerenta-tine cont mereu de obiectivele tale, de scopurile in business, in domeniul in care vrei sa te dezvolti si ia decizii informate, prioritizeaza actiuni in asa fel incat sa te ajute viziunea si strategiile. Daca ai „cadrul” in care actionezi si te dezvolti de la inceput stii ca ai pornit deja cu dreptul in business;
  2. Cercetarea de piata e esentiala-fii la curent cu tendintele din industrie, cu preferintele clientilor, cu tot ce tine de competitie. Fa cercetari de piata dese, intelege si dinamica pietei, anticipeaza provocari si schimbari, identifica usora oportunitati si adapteaza produse si servicii, model de business in functie de ce rezulta din aceste cercetari. Daca tu nu te pricepi la cercetarea de piata externalizeaza cercetarea catre firme specializate si vei avea o viziune de ansamblu asupra pietei mult mai clara;
  3. Cultura organizationala adaptata nevoilor tale si pietei-promoveaza o cultura organizationala si construieste una care poate sa se acomodeze la schimbari, inovatie, rezilienta. Incurajeaza comunicarea deschisa, colaborarea, invatarea in organizatie, angajatii trebuie sa se adapteze la presiune si sa gaseasca solutii creative;
  4. Comunicare eficienta-comunicarea trebuie sa fie clara si transparenta in organizatie. Comunica in mod clar obiectivele afacerii, asteptarile, orice fel de schimbari ce vor afecta si activitatea angajatilor, ajuta angajatii sa inteleaga rolul si responsabilitatile individuale in timpul perioadelor de presiune asupra businessului. Rezolva orice fel de neintelegeri, ofera feedback real, incurajeaza dialogul constructiv;
  5. Prioritizeaza si invata sa delegi sarcini-identifica sarcinile critice si proiectele, prioritizeaza-le in functie de impactul asupra obiectivelor afacerii. Deleaga responsabilitatii eficient ca a te asiguri ca munca este distribuita uniform si ca nu ai angajati care nu se concentreaza pe sarcini importante pentru afacere;
  6. Optimizeaza alocarea resurselor-evalueaza resurse, incearca sa le aloci strategic. Identifica zone unde poti sa eficientizezi procese, activitati, sa reduci pierderi, sa cresti eficienta pentru a folosi la maximum resursele disponibile;
  7. Tine cont de tehnologiile moderne si implementeaza utilizarea lor la nivelul afacerii-automatizeaza sarcini repetitive, imbunatateste eficienta operationala, imbunatateste procesul de luare a deciziilor. Raspunsul la presiunea in business e mai rapida odata ce ai adoptat tehnologiile moderne care iti vor fi de un real folos oricand;
  8. Invatare continua si dezvoltare-incurajeaza mereu invatarea continua si dezvoltarea profesionala in interiorul organizatiei. Investeste in programe de training, in certificari, seminarii, ca sa ajuti angajatii sa isi imbunatateasca abilitatile, cunostintele, sa se adapteze mai usor la presiunea din business, atunci cand apare;
  9. Ai grija si de tine si de intreaga ta echipa-pune echipa ta si pe tine pe primul plan mereu. Incurajeaza un echilibru intre viata personala si cea profesionanla, ofera suport, recunoaste si recompenseaza orice fel de realizari ca sa iti mentii motivati toti angajatii buni, pe care chiar te poti baza.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Copyright © All rights reserved. | CoverNews by AF themes.