Cum sa gestionezi frustrarea in business si in compania ta?
Pentru unii antreprenori totul merge bine de la inceput. Insa pentru altii lucrurile nu reusesc sa intre pe un fagas normal. Nu ai de unde sti ce se intampla pe parcurs chiar daca progresul afacerii tale si indeplinirea obiectivelor sunt mereu fara cusur. Frustrarea e cel mai mare dusman al antreprenorilor si oamenilor de afaceri, asta e sigur, si ea te poate aduce mai rapid spre dezastru si uneori spre falimente nedorite. Dar de unde apare frustrarea in afaceri si ce e de facut ca sa o gestionezi eficient?
Din postura de antreprenor esti pregatit inca de la inceput pentru o aventura. De ce aventura? Pentru ca o afacere proprie inseamna si multe necunoscute, obstacole, probleme ivite din senin pe care nu ai cum sa le intuiesti inca de la inceput. Succesul nu e garantat, dar, conform unei zicale vechi, nu conteaza cat de incet te deplasezi atat timp cat nu te opresti.
Si de fiecare data cand lucrurile nu ies chiar asa cum vrei tu in privinta afacerilor detinute apare si frustrarea. Fiecare provocare trebuie sa fie gestionata cat mai eficient, asta daca nu vrei sa ai mereu motive de frustrare. Frustrarile apar mai ales cand pierzi controlul asupra unor procese, lucruri ce tin de afacerea ta, asta desi credeai ca ai avut control asupra lor. Nu mai obtii rezultatul dorit si ai de fiecare data un cu totul alt rezultat care ar putea sa dauneze afacerii.
Sunt o multime de factori care ar putea aduce frustrarea in afaceri. Printre ei se numara lipsa de bani, lipsa de viziune, prea multa munca, prea putina libertate personala, munca devine a doua casa. Primul pas spre un management al frustrarii in afaceri este identificarea acestor factori, cauze ale frustrarilor in business.
Sunt cinci factori, cauze ale frustrarii in antreprenoriat, afaceri. E vorba de control, nu exista flexibilitate legata de programul propriu, de profit, nu se fac suficienti bani cu afacerea, de oameni, nu ai oamenii din echipa pe aceeasi lungime de unda cu tine, de afacere, procese, te blochezi uneori orice ai face, nu stii in ce directie sa o iei, de privirea de ansamblu asupra afacerii, nimic nu merge orice ai incerca sa implementezi.
Pe langa acestia mai putem identifica usor si altii: lipsa de recunoastere a lucrurilor bune obtinute, facute, si de recompense, evolutia in cariera, promovarea care nu exista deloc, lipsa atentiei din partea sefilor in cazul angajatilor, mult mai grava decat pare din perspectiva efectelor asupra afacerii.
Cum depasesti aceste obstacole reale? Te ajuta viziunea, impartasita de restul echipei, oamenii, ai nevoie de o echipa de specialisti, de oamenii potriviti pentru ce vrei sa faci in compania ta, datele, revazute si refacute saptamanal pentru a avea o imagine clara asupra afacerii, problemele, pe masura ce apar si se rezolva rapid ai siguranta ca vei avea si tot ce ai nevoie ca sa ajungi sa succes. Se adauga procesul, analizat si el pentru scalabilitate si pentru flexibilitate mai mare in afaceri, trasabilitate, urmaresti mereu ce ai facut bine sau rau si organizezi intalniri cu echipa pentru a sti de unde pornesti in continuare si unde vrei sa ajungi.
Ce mai poti face? Mergi direct la cauza problemei, vino cu abordari directe, vino cu solutii gasite impreuna cu echipa, nu te grabi, rezolva orice fel de frustrari din afacere rapid, pe masura ce apar, incearca sa fii sincer cu echipa si sa recunosti cand ai gresit si tu, ai rabdare, cauta ajutor la specialisti, incepe de la zero procesul care nu a mers dupa ce ai o strategie clara, cauta oamenii cei mai buni si invata sa delegi sarcini.
Dar e suficient? Nu. In antreprenoriat e nevoie de imbunatatirea comunicarii ca sa depasesti momentele de frustrare. In afaceri e esential sa intelegi ce vor oamenii tai, sa inteleaga si ei ce se vrea de la ei si sa poata comunica deschis oricand apar probleme, sa aiba un mediu in care sa aiba curaj sa discute despre ce e bine si ce nu e bine.
Si mai e nevoie de prioritati si de obiective clare, asta ca sa dispara confuzia si frustrarea. Viziunea si misiunea afacerii tale trebuie sa fie intelese foarte bine de la inceput, munca fiecarui angajat va contribui la succesul afacerii si e importanta pentru atingerea obiectivelor si conturarea viziunii gandite de la inceput. Creste si productivitatea si motivatia cand ai obiective clare de atins.
Ca lider, antreprenor, patron de afacere trebuie sa stii sa iti gestionezi frustrarea ta mai intai. Frustrarea e contagioasa, si daca tot esti stresat si frustrat vei influenta modul de actiune al intregii echipe. De fiecare data cand esti prea stresat si nu te poti concentra la ce e important pentru afacere ia o pauza, cauta sa te relaxezi si de abia dupa incepe discutiile cu echipa ta.
In concluzie, frustrarea este o experienta comuna in orice afacere. Este insa important sa o recunosti la timp si sa o gestionezi in cel mai eficient mod. E datoria ta ca lider, patron sa identifici cauzele frustrarilor si sa gasesti cele mai simple si mai bune solutii pentru depasirea lor. Si odata ce reusesti sa treci de frustrarile din business vei avea un mediu de lucru mai placut si mai productiv pentru tine si pentru echipa ta de oameni minunati, dedicati afacerii si succesului ei pe termen lung.