Cum sa reduci costurile afacerii tale incepand de anul acesta?
Peste 80% din totalul afacerilor din toata lumea ajung la faliment pentru ca au probleme cu gestionarea costurilor afacerilor, nu stiu sa se descurce in piata si nu au o situatie economica foarte clara. Reducerea costurilor afacerii nu trebuie sa iti ia foarte mult timp si nu ar trebui sa implice foarte multe ore de gandire si de planificare. E foarte important sa faci alegeri smart si sa actionezi rapid si inteligent de fiecare data, daca e posibil chiar de la inceput, cand afacerea e inca in dezvoltare.
De cand avem pandemie de COVID-19 si mai nou si razboi de peste un an afacerile din toata lumea au inceput sa aiba probleme. Desigur, unele foarte mari se descurca mai bine. Dar cum micile afaceri sunt cele care ajuta tarile sa supravietuiasca si sa mearga in directia corecta ar trebui sa ne gandim si la reducerea costurilor afacerilor nationale, locale pentru a trece cu bine si peste acest hop, unul mai periculos decat cel din 2008, criza financiara. Ce ai de facut pentru a reduce costurile eficient si in cel mai scurt timp pentru o afacere mai puternica si mai rezistenta in fata provocarilor?
Foloseste tehnologia moderna si intra in era digitala cu dreptul. Daca pana acum nu ai fost un mare fan al tehnologiei folosite in afaceri si al digitalului, din acest an, avand in vedere contextul diferit si complex din punct de vedere economic, ar fi cazul sa te indrepti cu pasi siguri, dar cat mai rapizi spre viitorul interactiunii cu publicul tau tinta si cu alti colaboratori. Incepe sa organizezi intalniri on-line ca sa mai tai din costurile deplasarilor, foloseste sisteme de plata on-line si servicii care iti simplifica orice fel de plati, centralizeaza date si lucreaza in echipe cu solutii gratuite sau cu preturi foarte mici disponibile in Cloud, on-line, chiar si off-line. Nu te speria de complexitatea lucrului cu astfel de instrumente, te vei obisnui rapid, iar oamenii tai vor lucra mai eficient.
Ia in considerare metode moderne de marketing. Nu e nevoie de decizii radicale legate de marketing sau de publicitate, promovare. Dar sunt atat de multe alternative mai ieftine pentru marketing de calitate incat e pacat sa nu le descoperi si sa le folosesti in avantajul tau pentru a reduce costurile afacerii. Investeste timp si resurse in networking, clientii vor lucra cu tine doar daca te recunosc rapid si au incredere in tine, incepe sa gandesti mai multe campanii de marketing „in-house” si sa mai termini cu externalizarea.
Foloseste mereu platformele de social media corecte, alege doar platforma care iti ofera avantaje si care te ajuta sa ajungi cel mai repede la clienti si colaboratori. Incearca sa ai mereu o strategie, nu posta random, fii original si autentic ca sa atragi audienta, publicul tinta. Construieste o lista de e-mail-uri, foloseste-o in mod corect si responsabil, gandeste programe de recomandari ca sa ajunga mai repede orice client la produsele si serviciile tale. Asa vor creste mai rapid si vanzarile si te vei descurca mai bine.
Renunta la hartie. E poate cea mai simpla metoda de a reduce costurile si de a avea de fiecare data cele mai simple interactiuni cu tot ce tine de documente. Foloseste computerul si programele speciale pentru digitalizarea totala a afacerii si vei vedea cu scad costurile de la o luna la alta daca te tii cum trebuie si de implementarea procesului de renuntare la hartie. Poti sa pastrezi totusi copii fizice ale actelor importante daca vrei, dar tot ce faci in interactiunea cu orice client, colaborator trebuie sa fie digital.
Pleaca intotdeauna de la un buget clar. Nu ai cum sa iei decizii inteligente si sa supravietuiesti intr-un context economic dificil cum e cel din prezent daca nu esti organizat si nu ai bugete clare, daca nu stii ce se intampla lunar cu banii afacerii. Reduci usor costurile cand ai mereu o imagine de ansamblu asupra banilor din firma, poti sa faci ajustari din mers, stii care e costul real pentru afacere si daca te descurci sau nu si in viitor. Poti sa colaborezi cu economisti, contabili din firma ca sa poti intocmi bugetul clar lunar, anual, chiar si zilnic si il poti schimba ori de cate ori apar alte variabile care influenteaza cu siguranta modul in care iti gestionezi afacerea.
Managementul timpului, asul din maneca antreprenorului/patronului modern. Stii deja ca timpul inseamna bani. Asa ca fii sigur ca esti productiv si ca reduci costurile afacerii fara sa pierzi timp inutil. Nu lasa angajatii sa fie distrasi de la ce fac, implementeaza solutii pentru o concentrare mai buna pe sarcini, nu te lungi cu intalnirile, evita intalnirile inutile, prefera comunicarile on-line cand e posibil, alege intalniri fizice doar cand e ceva foarte important de comunicat.
Locatia fizica nu mai e asa de importanta. Daca nu ai nevoie de ea neaparat nu investi in cladiri, proprietati, tot ce se afla in ele si in exteriorul lor. Lucreaza de acasa, apeleaza la spatii impartite cu altii. Dar cand ai nevoie neaparat de locatie fizica fii sigur ca o folosesti la potentialul sau maxim. Vezi de cat spatiu dispui, foloseste anumite zone pentru mai multe lucruri, operatiuni, incearca sa eficientizezi lucrul si spatiul utilizat in acelasi timp si vei reduce cu mult, foarte mult costurile lunare ale afacerii.
Redu cat poti de mult costurile cu productia. Incearca sa vinzi tot ce poti din resturile de la productie, inchiriaza din spatiul pe care il ai la dispozitie, dar nu il folosesti, optimizeaza modul de functionare al afacerii, eficientizeaza operatiunile. Atentie aici sa nu treci in cealalta extrema si sa ai produse de calitate la final. Calitatea primeaza de fiecare data, deci redu costurile productiei, dar nu renunta niciodata la calitate si la eficienta. De productie depinde si venitul tau lunar, indiferent ce produci, deci ai grija sa nu dai peste cap tot ce tine de productie in goana dupa niste reduceri de cheltuieli lunare.