30 septembrie, 2022

Cum sa minimizezi costurile/efectele falimentului unei afaceri?

Urmarile falimentului unei companii pot fi prevenite daca actionezi la timp.

Nimeni nu si-l doreste, dar in anumite situatii poti ajunge destul de usor la el. Este vorba despre faliment, o procedura legala ce implica o afacere sau o persoana care nu mai poate rambursa datoriile restante. Prin faliment afacerea poate sa scape de obligatiile datoriei, inainte de el este procedura de insolventa, ultima etapa a insolventei fiind falimentul. O insolventa este inceputa fie de debitor, fie de creditor, dar poate fi initiata si de alte institutii.

Orice faliment are si niste efecte directe, produse imediat ce a aparut insolventa si a fost declarat si falimentul. Minimizarea lor este singurul scop pe care il are afacerea sau persoana nevoita sa isi declare falimentul…

Mai ales in vremurile tulburi pe care le traim si intr-o economie mult mai instabila ca inainte, in vremuri de criza economica si financiara, falimentul este o realitate pe care orice firma o are in vedere. La faliment se ajunge din cauza strategiilor gresite, din cauza unor decizii nefericite, din cauza costurile prea mari, din cauza finantarilor acordate sau obtinute foarte greu, din cauza unui management defectuos. Prevenirea falimentului este dificila, dar nu imposibila. Daca totusi ajungi la faliment ai cateva metode prin care poti sa minimizezi costurile si efectele acestuia.

Rambursarea datoriilor, prioritara. De multe ori datoriile neplatite la timp sau amanate de prea multe ori sunt cauzele principale ale falimentului. Incearca sa nu mai faci datorii, sa le lichidezi pe toate pe care le ai deja. Vezi de unde provin, din ce conturi, cine sau ce a adus la ele, de ce au tot aparut si nu ai avut bani sa le platesti. Cele mai importante facturi, datorii sunt platite primele, cele care au si dobanzi mari iarasi sunt pe lista de prioritati. Taxele si impozitele vor fi mereu pe primul loc cand incepi sa platesti, la fel si tot ce tine de buna functionare a firmei, utilitati, facturi pentru diverse servicii, parteneriate deja existente care trebuie sustinute financiar…

Eliminarea cheltuielilor neesentiale. Trebuie sa faci imediat o analiza a afacerii si a cheltuielilor si sa vezi de unde poti taia, ce cheltuieli poti sa scoti de pe lista lunara, care nu sunt vitale, ca sa ai bani pentru investitii si pentru alte departamente din afacere. Orice fel de facilitati care nu sunt necesare, decontari vor fi taiate imediat de pe lista de cheltuieli, ramai doar la cheltuieli esentiale, care sunt vitale pentru afacere si pentru dezvoltarea ei in directia dorita.

Renegocierea planurilor de rambursare. Discuta direct cu furnizorii, cu partenerii afacerii, incearca sa renegociezi termenii colaborarii, sa refaci planurile de rambursari, de plati. Mai intai trebuie sa stii foarte bine cat poti plati si cui, in ce ritm, si de abia dupa te vei apuca de planurile de rambursare, de refacerea lor. Cu cat iei decizii mai rapide in acest sens, cu atat mai bine, mai ales ca vei avea de fiecare data cele mai bune rezultate daca stii exact cand sa actionezi. Renegocierea planurilor de rambursare ar trebui sa fie printre primele modificari pe care le vei avea pe lista de prioritati ca sa eviti efectele dezastruoase si costurile uriase care vin la pachet cu falimentul.

Vinderea activelor neesentiale ale afacerii. De la spatii prea mari pe care nu le folosesti la adevaratul lor potential pana la tehnologii, echipamente, birouri care nu prea le folosesti, pe toate trebuie sa le tai de pe lista de prioritati si sa vinzi din ele cat mai mult. Asa vei supravietui unui faliment si vei putea sa o iei de la capat in alta afacere poate mai usor de gestionat. Cu cat vinzi mai repede active neesentiale, cu atat mai bine pentru tine si pentru bugetul tau. Preturile vor fi ceva mai mici decat in alta situatie, dar vei avea o siguranta in privinta rezistentei si dupa faliment.

Maximizarea veniturilor, surselor de venit. Ai nevoie de venituri mai multe ca sa rezisti dupa declararea falimentului. Iti iei inca un job, te gandesti la compania ta si incerci sa ai surse de bani din on-line, din sponsorizari, din marketing afiliat, din orice. Fii creativ, poti sa gasesti suficient de multe resurse ca sa treci cu bine prin perioada critica de dupa faliment. Important este sa nu repeti greselile din trecut si sa fii mereu pregatit sa faci si altceva decat ce erai obisnuit sa faci, poate in alte domenii, de ce nu.

Actualizarea si crearea unui nou plan de business. Daca ai ajuns la faliment si ai trecut prin el sigur nu a fost ceva bine in planul de business. Incearca sa vezi ce s-a intamplat, unde ai crezit, analizeaza alaturi de experti planul initial, actualizeaza ce e de actualizat sau refa-l de la zero. Gandeste alta strategie de business, refa strategia de marketing si de vanzari, planul operational trebuie revazut si el, la fel si bugetul si cheltuielile estimate, veniturile estimate, proiectiile legate de cash flow. Doar asa te vei asigura ca nu vei mai trece niciodata printr-un faliment aparut peste noapte.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.