13 lectii de marketing pe care le vei intelege doar dupa ce ai experienta serioasa in domeniu

In marketing nu te vei opri niciodata din invatat. E un domeniu extrem de dinamic, care iti aduce si satisfactii peste asteptari, dar in care ai si de muncit foarte mult ca sa iti atingi obiectivel. Lectiile pe care le vei invata in marketing vor fi valoroase si importante pentru tine, in dezvoltarea ta ca specialist in marketingul modern. Sunt insa unele lectii pe care le vei intelege odata cu experienta si nu de la inceputul carierei tale.

Experienta in marketing nu inseamna doar cativa ani petrecuti la un birou si cateva proiecte. Inseamna implicare, devotament, inseamna si o invatare continua si o perfectionare permanenta. De ce vrei sa ai experienta in marketing in afaceri? Pentru ca vei fi platit mai bine, vei lucra mai usor, vei intelege mai bine domeniul tau, te vei descurca mai usor cand ti se dau sarcini complexe.

Lectiile de marketing cele mai importante si mai valoroase le vei intelege de abia cand ai suficienta experienta si cunosti suficient de bine domeniul si tot ce inseamna el. Care ar fi acestea?

Fara o strategie bine pusa la punct marketingul nu va avea niciun rezultat. Foarte multe afaceri incearca sa gaseasca o strategie de marketing care sa functioneze. Doar ca in loc sa se concentreze pe cateva strategii care vor aduce si rezultatele dorite, specifice, incearca sa prinda toti iepurii din aceeasi lovitura. Nu ai cum sa ai aceeasi penetrare foarte buna pe toate pietele vizate, bugetul de marketing este limitat. Te vei concentra pe anumite nise, pe niste domenii, sectoare, construid credibilitate si incredere prin strategia de marketing. Planurile si strategiile de marketing se vor adapta la evolutia afacerii si vor fi usor de masurat din perspectiva succesului dorit.

Marketingul bazat pe activitati constante si foarte multe nu functioneaza. Daca esti mereu ocupat asta nu inseamna ca esti si eficient, mai ales in marketing. Si cu toate astea avem multe companii care folosesc volumul de munca pentru a contoriza succesul pe termen mediu. Nu vei avea clienti mai multi daca incerci sa gasesti mereu ceva de facut si sa ramai ocupat. Marketingul care are in spate si analize, strategii bine puse la punct va functiona intotdeauna.

Nu incerca actiuni aleatorii in marketingul in afaceri. Daca oferi mai multe servicii clientilor tai sau vizezi mai multe industrii, cea mai puternica „voce” are si toata atentia marketingului. Planificarea strategica si prioritizarea actiunilor de marketing, organizarea lor, alocarea de resurse necesare, toate vor duce la imbunatatirea ROI-ului.

Gaseste un echilibru intre nevoile tale legate de marketing si resursele pe care le ai la dispozitie. Cauta oamenii potriviti pentru joburile din marketing, incearca sa ai un plan strategic si sa aloci resursele necesare in functie de nevoi si de rezultatele asteptate. Asa stii si de cati angajati ai nevoie, dar si pe cine sa angajezi.

Masuratorile gresite pentru estimarea succesului in marketing echivaleaza cu lipsa lor. Daca esti la inceput cu efortul tau strategic de a pune la punct un plan de marketing e bine sa monitorizezi doar vizitatorii de pe site si rata de deschidere a e-mail-urilor trimise. Dupa ce incepi sa implementezi planul deja gandit vei masura eforturile si canalele alese, cati utilizatori care au intrat pe site au devenit clienti. Specialistii in marketing in afaceri recomanda monitorizarea si schimbarea permanenta a masuratorilor si elementelor, aspectelor masurate in functie de evolutia businessului.

Tehnologiile destinate marketingului nu vor face minuni. Ai auzit in ultimii ani de prea multe ori fraza „un marketing de calitate depinde si de instrumentele corecte alese de la inceput”. Nu prea te ajuta la nimic cele mai moderne tehnologii pentru marketing daca nu ai obiective specifice, un plan clar de marketing si oamenii care sa iti maximizeze investitia. Inainte sa spui ca nu merge automatizarea marketingului in afaceri vezi de ce si cum o folosesti.

Si social media marketingul are nevoie de o strategie in spate pentru a functiona corect. Social media marketingul nu se rezuma la niste postari saptamanale pe un cont, pe o pagina deschis/a pe retelele de socializare. Daca ai o strategie de social media marketing bine gandita si implementata ajungi rapid la clientii de care ai nevoie si interactiunea cu ei e mult mai buna. Analizeaza ce faci pe social media si de ce, incearca sa completezi postarile saptamanale si cu alte tipuri de interactiuni si materiale, sa ai canale aditionale care sa ajute cresterea afacerii pornind de la social media.

Continutul bun, de calitate pentru marketing inseamna si un angajament pe termen lung. E prea mult continut deja pe Internet si foarte mult seamana cu al tau. Asa ca trebuie sa fii original, sa atragi clientii, sa fii cat mai obiectiv si la subiect cand scrii si sa promovezi pe canalele corecte continutul generat. Interactiunea cu utilizatorii care comenteaza sau pun intrebari pornind de la continut e si ea importanta. Nu te opri doar la cateva postari aruncate in fuga pe un blog, incearca sa ai continut original, premium in fiecare zi daca poti, sa il planifici, sa il faci sa fie cautat, sa se viralizeze pe toate canalele de interes pentru afacerea ta.

Marketingul nu poate functiona intr-un vid total. Marketingul va „atinge” toate functiile si departamentele unei afaceri. E bine sa ai marketingul integrat total in vanzari, servicii, sa ai un specialist in marketing in afaceri la masa discutiilor despre businessul tau. Asa intelegi cum gandesc clientii tai, ce implica toata calatoria clientului care duce la cumparare, cum demonstrezi ca poti rezolva problemele clientilor.

Puterea SEO e incontestabila in marketing. Trebuie sa fii pregatit mereu sa schimbi din mers regulile „jocului” pe masura ce Google face si el schimbari legate de SEO si de acceptarea sa. Te folosesti de SEO si de puterea sa uriasa prin intermediul unui continut si al unui design web bine adaptat la regulile sale pentru a ajunge rapid la clienti si a fi gasit imediat cand un client ar avea nevoie de serviciile si de produsele tale.

Nu exclude promovarea prin intermediul canalelor traditionale in marketing. Da, acum toata lumea apeleaza la marketing digital, insa si metodele traditionale de promovare vor functiona la fel de bine pentru marketingul in afaceri. Depinde mult de ce afacere ai si de publicul tinta, dar promovarea traditionala inca este importanta si trebuie inclusa in strategia si planul de marketing.

Conteaza ce vor clientii, nu ce crezi tu ca e important pentru ei. Vezi ce anume cauta clientii, de ce au nevoie, vorbeste pe „limba” lor, vino cu servicii si produse care ii intereseaza si pe care le-ar cumpara. Nu porni merue de la ce e important pentru tine sau ce crezi ca va fi important pentru ei. Fa o analiza detaliata a publicului tint, o segmentare cat mai concreta, obiectiva, vezi cine face parte din publicul tinta si ce obiceiuri de consum are.

Marketingul este pana la urma despre relatii. Iti propui sa construiesti o relatie cat mai stransa cu publicul tau tinta, dar si cu publicatiile din industria ta, cu alti oameni de afaceri din domeniu, cu liderii comunitatii in care te afli. Promovezi mai usor afacerea daca esti atent si la relatiile pe care le ai cu toti cei din jurul tau, specialistii in vanzari din compania ta vor avea noi instrumente si oportunitati ca sa implementeze corect si eficient strategii de marketing si planurile de marketing gandite pe termen lung.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Copyright © All rights reserved. | CoverNews by AF themes.