Secrete ale marketingului digital in afaceri care iti pot asigura succesul pe termen mediu si lung
Marketingul in afaceri nu este foarte usor de pus in practica. Desi, in teorie, pare destul de simplu sa stabilesti o strategie si sa te promovezi, sa folosesti cateva tactici de marketing ca sa ajungi la niste rezultate, in realitate e mult mai dificil. Ca in orice domeniu, si in marketingul digital in afaceri exista cateva secrete pe care daca le stii si le pui in practica nu ai cum sa nu fii castigator si sa ai succes in afaceri.
In marketingul digital in afaceri nu e vorba de secrete prea complicate sau de niste informatii la care nici nu te-ai gandit. Sunt insa informatii simple, foarte importante, pe care, daca le intelegi si le folosesti corect, la momentul oportun, te vei descurca mai bine in tot ce inseamna marketing pentru afacerea ta. Care ar fi acestea?
1. E-mail marketingul are un ROI de 4400%. Castigurile sunt foarte mari daca stii sa te folosesti de e-mail marketing si de strategii optimizate de marketing in afaceri pentru acest instrument excelent de promovare si de atragere a noilor clienti. Bugetele alocale marketingului digital au depasit 700 miliarde de dolari in 2022 si vor tot creste, asa ca vei avea si finantarea necesara ca sa poti sustine orice fel de campanie de marketing si e-mail marketing.
E si mai simplu sa ajungi la clienti daca te folosesti de e-mail marketing, costurile nu sunt atat de mari si amortizarea lor este foarte rapida, mai ales ca ai si un ROI atat de mare de care probabil nu stiai, la care nici nu te-ai gandit.
2. Video marketingul este un instrument incredibil de puternic. Un video, videoclip sau mai multe videoclipuri vor fi distribuite mai rapid decat orice fel de continut elaborat pentru campania ta de marketing. Distributia unui video ajunge a fie si cu 120% mai mare decat distributia de text si imagini la un loc.
Promovarea e mai usoara cand te folosesti de imagini video, ai si tot ce iti trebuie pentru a ajunge foarte repede la publicul tinta, ai si cu ce edita si concepe cele mai interesante videoclipuri de promovare sau de prezentare. Investitia nu va fi foarte mare si vei reusi sa ai venituri foarte bune si chiar profit odata ce ai inceput sa distribui videoclipuri de calitate catre clienti si potentiali clienti.
3. Algoritmii Google de cautare se schimba mereu. De cate ori se actualizeaza algoritmii Google pe an? De 500-600 de ori! Strategiile de marketing digital in afaceri trebuie actualizate si ele extrem de des ca sa tii pasul cu algoritmii Google si sa ramai vizibil si relevant pentru publicul tinta, pentru clienti si potentiali clienti. Trebuie sa fii mereu in primele pozitii din rezultatele returnate si sa ai de fiecare data cele mai bune pozitionari prin investitia in SEO si in campanii de marketing digital si off-line cat mai eficiente. Daca tii pasul cu algoritmii Google ai toate sansele sa ai o afacere de succes si o strategie de marketing aliniata la cele mai noi cerinte din domeniu.
4. Facebook este inca regele retelelor de socializare. Desi au tot aparut alte retele de socializare, tot Facebook te va ajuta sa te promovezi si sa ajungi rapid la clienti. Cu peste 2 miliarde de utilizatori, Facebook are un CTR mediu de 0.90%, mai mare decat orice fel de forma de marketing digital. Rata de conversie pentru reclamele Facebook este de 11.45%, mult mai mare iarasi decat orice forma de marketing digital. Va fi nevoie de o pagina de Facebook pentru business, de gestionarea sa cat mai eficienta, de feedback adecvat si de o comunicare si conectare cat mai buna cu potentialii clienti, utilizatori din publicul tinta.
5. Adaptarea continutului pentru mobil este cea mai buna miscare pe care o poti face. Peste 60% din traficul web vine acum de pe dispozitivele mobile. De aceea trebuie sa ai un site de prezentare pentru servicii, produse, de vanzare optimizat pentru mobil. Si Google va favoriza in rezultatele afisate site-urile care sunt mobile-friendly, deci iarasi vei avea de castigat. Cu un design responsive, viteze de incarcare foarte mici pentru site, fonturi de marimi peste medie vei avea cel mai bun site mobile-friendly, usor de navigat de pe orice fel de dispozitiv.
6. Continutul e rege. In ciuda trendurilor din marketingul digital pentru afaceri, continutul ramane rege. E nevoie de continut de calitate, relevant pentru clienti si public tinta, la care acestia au o reactie. Continutul va fi optimizat pentru motoarele de cautare, e obligatoriu sa fie asa, poti colabora cu profesionisti care stiu exact cum arata continutul care atrage clienti si la care acestia vor reactiona imediat.
Promovarea continutului pe toate canalele de comunicare disponibile va asigura un impact maxim odata ce ai deja redactate toate textele, ai imagini, video de calitate asociate. Plus ca vei atrage trafic de calitate pe site-ul de prezentare al afacerii si sansele sa ai vanzari mai mari si un profit mai bun cresc.
7. Rezultatele trebuie masurate intotdeauna. Te vei uita la traficul site-ului, la rata de conversie, la alte statistici relevante pentru a vedea ce functioneaza si ce nu din strategia ta de marketing. Asa esti sigur ca vei avea o strategie eficienta si vei putea seta obiective realiste ca sa vezi daca mergi in directia buna sau nu. Google Analytics este un instrument excelent prin care poti vedea ce trafic ai pe site, conversiile. Masurarea rezultatelor si compararea lor cu unele din trecut ar putea fi cheia spre o afacere de succes si un marketing in afaceri cu eficienta crescuta.