28 iunie, 2022

Cum redactezi si dezvolti o strategie de marketing in afaceri?

Dezvoltarea unei strategii de marketing in afaceri incepe intotdeauna cu pasi simpli, dar importanti.

Strategiile de marketing sunt niste planuri pe termen lung care ajuta la atingerea obiectivelor companiei prin intelegerea nevoilor clientilor si crearea unui avantaj competitiv distinctiv si sustenabil. Ele includ absolut tot, de la determinarea identitatii clientilor pana la deciderea asupra canalelor prin care vei ajunge mai usor la clientii tai.

Cu ajutorul strategiei de marketing in afaceri definesti mai usor si mai bine cum anume se pozitioneaza businessul tau pe piata, tipuri de produse ce urmeaza sa le lansezi, parteneriatele strategice si tipul de publicitate si promovare pe care urmeaza sa le pui in practica.

Marketingul in afaceri nu se reduce doar la strategii si promovare, publicitate, este despre conectarea cu fiecare client in parte, despre comunicare eficienta.

Dezvoltarea unei strategii de marketing in afaceri inseamna setarea unor obiective de indeplinit, o cercetare de piata foarte bine realizata si dezvoltarea de planuri de produs, de initiative de marketing bine definite, dar si urmarirea celor 7 P. Strategia de marketing apare doar dupa ce a avut loc o analiza detaliata a pietei pe care vei intra. Cu o strategie de marketing in afaceri buna valorifici oportunitatile prin alocarea de resurse foarte bine targetate si cresti vanzarile.

Strategiile de marketing in afaceri contribuie la definirea clara, realistica, masurabila a obiectivelo de marketing. Orice strategie de marketing va afecta modul in care functioneaza afacerea, deci toate deciziile vor fi luate impreuna cu intreaga echipa.

Ce isi propune o strategie de marketing in afaceri? Sa descrie afacerea si produsele, serviciile tale, sa explice pozitia si rolul produselor si serviciilor pe piata. Sa contureze profilul clientilor si pe cel al competitiei, sa identificie tactici de marketing folsite si sa permita crearea planului de marketing, cu masurarea rapida a eficientei sale.

Cu o strategie de marketing foarte bine redactata si gandita vei putea sa ai mai clare obiectivele afacerii pe termen lung si sa te concentrezi pe actiunile care sunt esentiale pentru a ajunge la clientii care sunt interesati de produsele si serviciile tale.

Cum dezvolti si redactezi o strategie de marketing in afaceri?

Indentifici obiectivele afacerii. Pentru inceput trebuie sa aliniezi strategia de marketing cu obiectivele afacerii regasite in planul de afaceri. Se pot defini acum si o serie de obiective de marketing pentru a sustine obiectivele afacerii. La stabilirea obiectivelor este bine sa ai o targetare cat mai bine definita in asa fel in cat sa poti urmari si cuantifica usor rezultatele strategiilor. Te poti folosi de metoda SMART pentru a stabili niste criterii coerente. Fii specific, alege masuri pe care le poti masura pentru rezultate masurabile, alege obiective care se incadreaza in buget, fii relevant, obiectivele trebuie sa fie relevante, obiectivele se indeplinesc intr-o perioada de timp bine stabilita.

Stabileste clar obiectivele de marketing. Pe baza obiectivelor afacerii tale stabileste care sunt obiectivele de marketing. Exemple de obiective de marketing: cresterea penentrarii la nivelul pietelor, dezvoltarea pe partea de marketing, vanzarea de produse noi pe piete noi. Toate obiectivele de marketing trebuie sa poata fi indeplinite intr-o fereastra temporala rezonabila, sa fie clare si cat mai coerente.

Vezi daca strategiile generale alese sunt practice si masurabile. Nu trebuie sa schimbi strategiile in fiecare an, dar trebuie sa le modifici cand ai atins scopurile, cand ai indeplinit misiunile propuse. Daca piata externa se schimba din cauza unor noi competitori aparuti sau din cauza unor noi tehnologii, din cauza unor schimbari la nivelul produselor tale esti nevoit sa modifici strategiile.

Analizeaza cu atentie piata. Cercetarea de piata este o parte importanta a oricarei strategii de marketing in afaceri. Trebuie sa tii clar care e marimea pietei, crestere, trendurile sociale, demografia. Fii atent la piata mereu si la orice fel de schimbari pentru a avea o strategie relevanta si foarte bine targetata.

Fa un profil clar al clientilor potentiali si al competitiei directe. Pe baza cercetarii de piata vei putea creiona un profil al clientilor si al competitiei. Ii identifici corect, le afli nevoile, comportamentul de consum, ce cumpara, cand cumpara, ce cauta, de unde cumpara. Fii mereu la curent cu trendurile din domeniu ca sa nu ramai in urma cu strategiile de marketing in afaceri.

In timp ce iti cauti clienti noi fii sigur ca strategiile tale de marketing iti permit sa mentii relatii stranse cu toti clientii existenti.

Cat despre competitorii directi, le poti face si lor un profil, identifici produsele, lanturile de aprovizionare, preturile, tacticile de marketing. Afli mai usor asa care e avantajul tau competitiv, ce te diferentiaza de competitie. Vezi care sunt punctele tari si punctele slabe la niel intern si iti imbunatatesti performantele raportat la competitie.

Foloseste cei 7 P din marketing. Apeleaza la mixul de marketing si alege combinatia cea mai inspirata de marketing, produs, pret, promovare, plasare, oameni, proces, dovada fizica. Strategia de marketing pentru afaceri se poate obtine din orice fel de combinatie dintre aceste elemente din mixul de marketing, combinatie adaptata nevoilor tale.

Testeaza ideile. Testeaza strategiile de marketing pe clienti, pe echipa ta si vezi ce merge, ce nu merge, ce fel de abordari sunt cele mai bune. Tacticile folosite trebuie sa vina in intampinarea nevoilor clientilor, sa te ajute sa vinzi mai bine si sa puna in acord clientii cu tot ce se intampla pe piata targetata.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.