9 decembrie, 2022

Strategii de marketing in afaceri subestimate care te vor ajuta sa iti dezvolti afacerea in directia dorita

Cele mai bune strategii din marketingul pentru afaceri sunt cele pe care le-ai subestimat.

Marketingul va fi mereu o parte importanta a oricarei afaceri. Fara el nu te poti dezvolta, nu poti ajunge rapid la public, nu ai cum sa rezisti pe o piata in care competitia este una extrem de mare. Ca sa iti pui in practica planurile de marketing ai nevoie de strategii de marketing in afaceri. Unele sunt populare si le folosesti mereu, le vezi amintite in toate studiile, cartile de specialitate. Dar sunt multe strategii de marketing care sunt subestimate si care pot contribui la eforturile de dezvoltare a afacerii si de pozitionare mai buna pe piata.

O strategie de marketing subestimata este cea la care nu ne gandim aproape deloca sau niciodata. Acea strategie pe care mereu o consideram nepotrivita si pe care nu ne obosim sa o punem in aplicare macar in faza de testare a strategiilor de marketing. Si de cele mai multe ori gresim pentru ca multe strategii de marketing subestimate au un potential urias. Iata doar cateva exemple de strategii de marketing subestimate care vor fi excelente pentru afacerea ta.

Gandeste o serie de filmulete originale. Nu e suficient sa implementezi o strategie de marketing in afaceri bazata doar pe diverse videoclipuri postate peste tot pe unde poti. Trebuie a fii creativ, unic, original, sa gandesti mai degraba serii de videoclipuri cu o anumita tema, care au un anumit scop clar. Vezi ce fel de videoclipuri isi doresc sa vada clientii, potentialii clienti, vezi ce fel de continut indragesc, la ce s-ar uita, ce i-ar atrage. Posteaza videoclipurile din serie cu regularitate, promoveaza-le si anunta mereu cand urmeaza si urmatorul video din seria ta mult asteptata. Nu trebuie sa ai videoclipuri lungi, dar trebuie sa ai continut de calitate si idei foarte clare transmise in cele mai creative moduri cu putinta.

Lucreaza alaturi de micro-influenceri. Te va costa mult sa lucrezi alaturi de un influencer cu sute mii sau milioane de urmaritori. Da, ai ROI-ul mult mai bun decat in cazul altor strategii de marketing in afaceri, dar vei avea rezultate foarte bune si atunci cand apelezi la micro-influenceri. Ei au doar cateva mii de urmatori, da, e putin, dar ai o audienta foarte bine „inchegata” in jurul lor si o targetare mai usoara si mai precisa. Oamenii care urmaresc micro-influenceri vor reactiona mai rapid si vei ajunge sa ai mai multi clienti in conditiile in care investitia initiala va fi mult mai mica.

Intra pe forumuri. Pe platformele de tip forum gasesti o multime de oameni, ai la dispozitie baze de date uriase, raspunzi la intrebari, discuti, poti sa promovezi mai usor idei, produse, servicii de care lumea chiar e interesata. Vizibilitatea brandului tau va fi mult imbunatatita pe masura ce comunici cu toata lumea de pe forum, afla mai multi oameni de tine si ai vanzari mai bune in viitor. Cu o targetare mai precisa si comunitati mai mari la care poti apela cand vrei sa ajungi cat mai repede cu produse si servicii la clienti si potentiali clienti, forumurile raman o varianta excelenta pe care multa lume o subestimeaza cand vine vorba de marketing in afaceri.

SMS Marketing. Poate parea o strategie de marketing in afaceri invechita, insa SMS marketingul este la moda si are efecte foarte bune pentru orice campanie de marketing in afaceri. Ca sa poti face un sms marketing de calitate trebuie sa colectezi numere de telefon si adrese de e-mail de la oameni, clienti, potentiali clienti prin optiuni de sign-up pe site, ofera si reduceri in schimbul telefonului, gandeste concursuri, ofera si vouchere, diverse reduceri direct pe site-ul de unde pot cumpara produsele tale.

Comunicarea in mod direct cu toti clientii. Personalizarea e cea mai puternica arma a ta in calitate de membru al echipei de marketing. Cu cat personalizezi mesajele transmise catre public, cu atat vei avea si clienti care se vor simti speciali si care te vor cauta, vor reveni la tine. Raspunde imediat la mesaje pe orice fel de platforme, arata ca te intereseaza tot ce ti se propune, ce ti se spune si comunica in mod direct de fiecare data, indiferent daca ai sau nu timp.

Implementeaza continut tip jocuri si continut cu grad cat mai mare de interactivitate. Gamificarea este inca o strategie la care multa lume nu se gandeste cand vine vorba de marketing in afaceri si pe care multi o subestimeaza. Implicarea clientilor si interactiunea cu brandul se vor imbunatati daca ai gamificare. Vei avea clienti fideli, care vor reveni la tine si la joculetele tale, cresc conversiile, loialitatea fata de brand e imbunatatita. Si nici nu ai nevoie de ceva foarte complicat, poti sa adaugi intrebari, concursuri simple, cu raspunsuri usor de intuit, de gasit pe site poate, orice. Important este ca gamificarea sa aiba la baza subiecte de interes pentru publicul tinta si sa fie legate de afacerea ta, de ce vei promova.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.