Marketingul in afaceri fara buget. E posibil si ce metode poti folosi?
Stim deja ca pentru marketing si campanii de marketing se aloca bugete uriase care se dovedesc a fi prea mici pentru ambitiile afacerilor si echipei de marketing. Dar nu ai nevoie mereu de un buget foarte mare ca sa ai o promovare excelenta si sa ajungi mai rapid la clienti. Se poate si fara buget si asta au dovedit-o de ani buni cei care au afaceri mai mici, ce nu isi permit bugete uriase pentru marketing si publicitate…
Marketingul fara buget e din ce in ce mai eficient pe masura ce sunt tot mai multe probleme in companii si bugetul total nu mai e asa de mare ca inainte, veniturile scad din cauza crizei adanci din ultimele luni. In lipsa unui buget esti si mai creativ in privinta strategiilor si tacticilor de marketing, incerci sa ai promovare si marketing de calitate si fara sa mai arunci mereu cu banii pe care de multe ori nici nu prea ii ai. Ce poti face insa ca sa ai marketing de calitate si eficient chiar si fara un buget?
Foloseste social media in avantajul tau. E adevarat ca poti plati pentru promovare pe social media si pentru campanii targetate, insa sunt o multime de alte modalitati eficiente si gratuite de a ajunge la publicul tau. Tacticile gratuite de social media marketing care te vor ajuta cu siguranta pot fi gazduirea unui concurs, care iti va duce si clienti mai multi, postarea de tutoriale despre anumite produse vandute, personalizarea brandului, postari cu fotografii cu niste clienti fericiti. Se adauga si distribuirea de informatii si trucuri utile ce au legatura cu brandul si cu produsele si serviciile vandute.
Gandeste un program de loialitate. Nu te gandi la ceva complicat care te va costa mult. Nu ai buget, aminteste-ti asta, asa ca poti sa te rezumi la listele de e-mail-uri. De exemplu, cei care sunt pe aceasta lista pot primi cupoane de reduceri cand e ziua lor, pot avea avantaje sau pot afla de servicii si produse noi din portofoliul tau inaintea altora. Cu cat vei avea mai multi clienti loiali, cu atat vei avea si venituri mai bune pe termen lung.
Incheie parteneriate cu alte afaceri asemanatoare. E important sa ai parteneri de afaceri si sa ai o directionare a clientilor inspre tine de fiecare data cand vrei sa vinzi ceva nou sau sa aduci ceva interesant pe piata. Mai ales pentru afacerile locale parteneriatul este excelent cand nu ai buget de marketing si nu vrei sa iti faci mereu probleme legate de banii alocati pentru promovare. Un parteneriat pe termen lung nu va insemna decat castiguri mai bune pentru cei implicati si sansa de a bifa toate oportunitatile care apar si de a trece mai usor peste orice fel de probleme.
Exploateaza la maximum review-urile. Review-urile on-line sunt o mina de aur pentru cei care nu vor sa se bazeze pe bugetele de marketing. Clientii au incredere in review-uri, le cauta, le citesc, in ele vei avea experientele directe ale clientilor cu anumite produse si servicii. E mai usor sa te promovezi prin intermediul lor decat sa investesti in campanii de marketing costisitoare.
Cere review-uri de la clienti care sunt loiali si revin mereu la tine, cauta sa ai review-uri la toate produsele vandute, raspunde la toate neaparat, incearca sa interactionezi cu toti clientii care le lasa. E cel mai puternic si cel mai eficient instrument de marketing pe care il ai cand bugetul de marketing nu e o prioritate.
Sustine o cauza… sau mai multe. Prin sustinerea unei cauze ai publicitate gratuita si marketing fara sa ai nevoie de un buget dedicat. Poate nu ai bani de donatii, dar poti ajuta, poti face voluntariat. Poti sa anunti ca vei sustine o cauza, sa arati clientilor tai angajatii care o vor sustine, ce faci pentru sustinerea cauzei. Asa clientii vor auzi de tine, cei care primesc ajutorul ofera publicitate gratuita in schimb si toata lumea are doar de castigat.
Ofera perioade de incercare pentru produse, servicii, mostre gratuite, resurse gratuite. Asa vei avea iarasi un instrument de marketing gratuit care te va ajuta sa ai mai multi clienti multumiti si o baza de clienti mai larga, venituri mai bune. Ofera clientilor perioade de incercare, mostre, resurse gratuite ca sa se convinga de calitatea serviciilor si produselor tale si sa revina la tine ori de cate ori au nevoie de ceva ce tu ai. Valoarea brandului tau va fi mult mai mare atunci cand ai incredere din partea clientilor si cand stii sigur ca din client obisnuit ai un client loial.
Ofera cadouri, giveaway-uri. Ai conversii mai multe, clienti care vor cumpara de la tine daca vei oferi si cadouri si vei organiza momente in care ai giveaway-uri. Nu trebuie sa fie neaparat ceva scump, poti sa oferi din experienta ta, niste servicii pe care vrei sa le promovezi, niste produse noi, prototip, pe care oricum doreai sa le incerci si sa vezi ce reactie au clientii tai.
Incurajeaza continutul generat de clienti. Cere testimoniale, postari pe social media cu un client fericit, multumit de produse si servicii, incurajeaza psotari pe site-urile influencerilor si blogurilor care au legatura cu brandul tau. Adaugi astfel credibilitate eforturilor de marketing si demonstrezi ca ai clienti ce sunt multumiti de ce primesc de la tine. Desigur, nu trebuie sa o ceri explicit, incearca sa convingi clientii sa faca toate aceste materiale si sa le posteze.
Gazduieste un webinar. Printr-un webinar nu faci decat sa educi clientii si sa impartasesti din experienta ta. Nu vrei sa vinzi ceva anume in webinare, e bine sa te gandesti la ele ca la un instrument de marketing care iti va aduce clienti noi si va incuraja conversiile si in care discuti despre ceva util pentru ei. Incepe mereu de la o problema care e importanta pentru clienti si de acolo construieste un discurs care sa aiba legatura si cu produsele si cu serviciile tale. Tot prin intermediul webinarelor poti sa ai lead-uri mai multe si sa iti construiesti listele de e-mail-uri.
Listeaza afacerea in directoare de afaceri. Clientii vor gasi mai usor informatii despre tine, date de contact, nume importante din companie, site, pot citi si review-uri despre afacere inainte sa interactioneze cu tine. Prezenta on-line va fi mai buna si mai puternica, mai bine articulata.
Trimite un newsletter. Intr-un newsletter ai libertatea sa incluzi si informatii despre brand, depre produsele tale, despre oferte, promotii, evenimente speciale din viitor. Ai nevoie doar de o segmentare a publicului tinta foarte buna si precisa si de liste de e-mail-uri. Continutul sa fie relevant si personalizat, adaptat clientilor si afacerii tale. Un newsletter ramane un instrument de marketing eficient cand nu vrei sa ai buget alocat special pentru promovarea prin marketing.