Marketingul B2B. Il folosim in afaceri si ce avantaje ne poate oferi?

Marketingul B2B este un tip de marketing care poate fi folosit in afaceri pentru cele mai bune rezultate.

In afaceri trebuie sa te folosesti de orice fel de instrument ca sa iti atingi scopurile si sa te mentii pe o linie de plutire cat mai sigura in orice context economic. Un astfel de instrument este si marketingul B2B sau business to business marketingul. Practic o afacere promoveaza produsele si serviciile altei afaceri in mod direct. Un producator se poate adresa celor din retail prin intermediul B2B marketing. De ce sa il folosim in afaceri si ce beneficii ne-ar putea aduce?

De la inceput trebuie sa facem distinctia intre B2B marketing si B2C marketing, cel din urma termen referindu-se la afacerile orientate spre clienti, spre promovare de bunuri si servicii direct clientilor. B2B marketingul e ceva mai informal si mai direct decat B2C marketing. Decizia de cumparare luata de o afacere, spre deosebire de una luata de un client oarecare, este bazata pe un impact real asupra veniturilor. ROI-ul nu conteaza pentru persoana obisnuita, pentru client, insa afacerile sunt foarte atente la acest aspect si se gandesc de doua ori inainte sa accepte o colaborare cu alta afacere, inainte sa initieze cumpararea si accesarea de bunuri si de servicii.

Formele pe care le poate imbraca B2B marketingul sunt variate. Putem discuta despre abonare SaaS, software-as-a-service, de solutii de securitate, de instrumente si de accesorii, de resurse pentru birouri etc. Canalele folosite pentru marketing B2B includ, dar nu se reduc la: bloguri, e-mail, SEO, social media, e-book-uri. Promovarea in cazul B2B marketing e agresiva, nisa si piata e limitata, deci trebuie sa lupti ca sa ajungi la afacerile-clienti care ar putea cumpara produse si servicii de la tine. Inainte sa incepi orice fel de campanii de B2B marketing trebuie sa ai o relatie stransa cu afacerile carora li te adresezi ca sa ai si succes in campanii. Ce avantaje si dezavantaje ai daca folosesti B2B marketing in afaceri?

Avantajele B2B Marketing in afaceri

  • Expunere mai buna. Marketingul B2B ofera o expunere on-line mult mai buna, ajuta la o vizibilitate mai buna a brandului in toate mediile de promovare. Clientii au mai mare incredere in brand si in afacere, li se ofera o platforma unde pot sa interactioneze direct cu departamentul de suport. Raspunzand si interactionand pe social media la orice fel de intrebari si cerinte ale clientilor tai poti sa iti vinzi brandul afacerii mult mai usor;
  • Atragerea de clienti noi. Gasesti mai usor clienti care poate nu stiau ca au nevoie de produsele tale. Noii clienti vor incerca produsele si serviciile tale odata ce afla de tine prin B2B marketing, isi fac o parere despre ele si daca sunt multumiti iti vor ramane fideli si le vor spune si altora despre afacerea ta;
  • Imbunatatirea produselor. Prin B2B marketing interactiunea cu potentiali clienti sau cu baza de clienti existenti este excelenta. Clientii pot spune ce nemultumiri au legat de produsele si de serviciile tale si poti interveni imediat ca sa faci orice fel de schimbari in asa fel incat produsele si serviciile finale sa fie exact asa cum isi doresc clintii. E mult mai usor si mai simplu sa imbunatatesti produsele si serviciile asa;
  • Cresterea vanzarilor. Ai mai multi clienti gratie marketingului B2B, ai si vanzari mai mari. Le spui clientilor ce anume vinde afacerea ta, de ce pot beneficia daca te aleg pe tine. Faci recomandari de produse, servicii clientilor in functie de nevoile lor si intr-un final decizia de cumparare va veni mai repede;
  • Identificarea mai usoara a oportunitatilor. Gasesti mai usor cele mai bune oportunitati rezolvand probleme ale clientilor si ajungand sa le satisfaci cerintele, asteptarile. Interactiunile cu potentiali clienti prin marketing B2B te ajuta sa intelegi ce au nevoie clientii cu adevarat si sa gasesti solutii rapide pe care le poti pune la dispozitie intr-un timp foarte scurt. Asa vei profita de orice oportunitati, vei dezvolta produse puternice si servicii de calitate, speciale pentru clientii tai, pe care acestia vor fi dispusi sa le cumpere;
  • Randamentul investitiilor e imbunatatit. Colectezi date importante de la clienti si ai o imagine mai detaliata despre afacere si despre stadiul in care te afli. Datele colectate te ajuta sa imbunatatesti servicii si produse si sa ai randament mai bun la nivelul investitiilor;
  • Resurse disponibile de ambele parti. Va folositi de toate resursele puse la comun sa fiti mai buni si sa oferiti produse de o calitate mult mai buna. Se poate colabora in promovare, in transport etc.

Dezavantajele B2B marketing in afaceri

  • Costuri mari. Ca sa promovezi afacerea ta altei afaceri te va costa destul de mult de vreme ce va trebui sa investesti in materiale promotionale, in canale de distributie. Si odata ce ai facut deja tot ce ai pututu si ai investit in promovare nu ai garantia ca vei avea si raspunsul pe care il astepti de la cealalta afacere-client. Deci iti asumi riscuri destul de mari daca vei folosi mereu doar B2B marketing in afaceri;
  • Feedback dificil. E destul de greu sa obtii in marketingul B2B. Comunicare e unidirectionala, oportunitatile de interactiune cu audienta sunt reduse. Daca vrei totusi un feedback pe care sa te bazezi in B2B marketing poti sa faci sondaje care ar putea fi scumpe si consumatoare de timp;
  • Multi clienti targetati s-ar putea sa nu fie interesati, atrasi de promovarea facuta. Multi clienti, chiar si alte afaceri, vor sa descopere ei insisi tot ce pot despre produse si sa ia o decizie fara influente. Nu vor sa le fie impus un produs prin promovare si reclame, prin intermediul canalelor diverse de promovare.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Copyright © All rights reserved. | CoverNews by AF themes.