Planul de marketing in afaceri. Cele mai importante elemente care asigura succesul planurilor de markerting in afaceri

Planificarea in marketingul pentru afaceri este primul pas spre succes si stabilitate pe termen lung.

Planul de marketing este foarte important pentru orice produs sau companie, mai ales daca iti doresti sa atingi obiective individuale si organizationale cat mai repede. In planul de marketing pentru afaceri sunt definite pe scurt toate aspectele pietei si modul in care ai putea intra in piata cu produse si servicii.

Toate detaliile legate de modul in care se vor descurca produsele si serviciile pe piata, in fiecare etapa, si cele legate de buget vor aparea in planul de marketing. Planul de marketing face parte din planul de afaceri, se refera si la clienti, la modul in care ajungi la ei si ii vei identifica. Succesul planului de marketing in afaceri depinde de mai multe elemente esentiale, pe care trebuie sa le incluzi in plan.

Gandirea unui plan de marketing bun este un proces de durata, ai nevoie de cercetare, de diferite resurse si de sinteza rezultatelor acestora intr-un document coerent care ofera o privire de ansamblu asupra pietei tinta, asupra competitiei si asupra trendurilor din industrie etc. Dar ce elemente asigura succesul planurilor de marketing in afaceri?

Sumarul modelului de business. Nu ai cum sa iti atingi obiectivele daca nu stii despre ce va fi afacerea ta. Sumarul executiv ar trebui sa defineasca toate detaliile despre afacere, obiective, scopuri. Tot aici e bine sa amintim despre valorile care stau la baza afacerii si pozitionarea in piata. Planul de marketing trebuie sa fie cat mai bine articulat, nu trebuie sa uiti niciun detaliu redat pe scurt in aceasta prima parte.

Strategia de urmat in planul de marketing pentru afaceri. E nevoie de o strategia clara legata de produse, servicii pentru un plan de marketing de succes. La baza strategiei vor fi doar nevoile reale ale consumatorilor, ale clientilor. In cadrul strategiei se vor defini clar misiunea produselor si a companiei, obiective de marketing si financiare, disponibilitatea resurselor, analiza veniturilor, analiza competitiva.

Disponibilitatea produselor si serviciilor. In planul de marketing pentru afaceri trebuie sa se discute si despre cum anume produsele si serviciile vor ajunge la publicul tinta. Produsele si serviciile ar trebui sa fie la dispozitia clientilor fara a implica costuri foarte mari. Se va folosi promovarea inteligenta pentru vanzari, metode de promovare si instrumente eficiente in comunicarea disponibilitatii, toate incluse in planul de marketing.

Strategia de stabilire a preturilor. Nu trebuie sa uitam de preturi in cazul planului de marketing pentru afaceri. Pretul e foarte important pentru produse si servicii, face parte din mixul de marketing care aduce venituri afacerii. Produsele si brandul trebuie sa fie construite in asa fel incat sa justifice preturi premium si sa aduca profituri bune. Despre strategia de stabilire a preturilor se va discuta pe scurt in planul de marketing. Preturile vor reflecta si o valoare pentru care clientii sunt dispusi sa plateasca si sa beneficieze de pe urma costurilor cu produsele si serviciile respective.

Cunoasterea produsului in randul clientilor. Planul de marketing trebuie sa aiba si o sectiune de prezentare si de cunoastere a produsului in randul clientilor. Aici va fi vorba despre social media, planificarea pentru social media, content marketing, campanii de publicitate, orice te-ar ajuta sa ajungi mai repede la clienti. Orice strategie de promovare pe diverse canale va fi importanta pentru brand si pentru produsele si serviciile care vor ajunge intr-un final la clienti.

Beneficiarii ofertelor tale. Segmentarea, targetarea si pozitionarea sunt esenta marketingului modern. Baza de clienti si tipul lor vor determina si preturile pe care le vei practica. Va determina si modul in care vei comunica ofertele catre clienti si vei sti clar unde vei gasi clientii. Planul de marketing pentru afaceri trebuie sa contina o sectiune doar despre beneficiari si despre tot ce tine de segmentare sau targetare, cu o prezentare cat mai clara a modului in care vei ajunge sa ai baze de clienti cat mai bine conturate.

Obiectivele pe termen lung si scurt. E nevoie de viziune clara asupar misiunii unei afaceri, obiectivele de marketing si financiare nu trebuie omise nici ele. Specificitatea obiectivelor si intrarea pe piata tinta ar trebui sa fie prioritare in planul de marketing. Nu vei avea profit imediat, planificarea va include insa obiective pe termen mediu, scurt, lung. E nevoie de claritate in privinta mersului afacerii si in privinta vanzarilor. E nevoie si de date din alte zone ale marketingului modern in afaceri. Ofertele care ajung pe piata, toate demersurile de marketing vor viza tocmai aceste obiective.

Analiza SWOT. Pana la creionarea unui proiect complet, plan de marketing e bine sa existe si un proiect pilot, un plan „de incercare”. Analiza SWOT e esentiala pentru un plan de marketing bun. Daca ai clar care sunt punctele tari, punctele slabe, amenintarile si oportunitatile vei sti cum sa intri pe piata si sa ai un plan de marketing in afaceri mult mai eficient si mai bun.  

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Copyright © All rights reserved. | CoverNews by AF themes.