9 decembrie, 2022

Ce sa faci si ce sa nu faci in domeniul marketingului in afaceri?

Pentru un marketing in afaceri profesionist e bine sa stii de la inceput ce sa faci si ce nu trebuie sa faci.

Marketingul evolueaza in permanenta pentru a raspunde nevoilor clientilor si trendurilor, tehnologiilor noi care apar pe piata. In marketingul pentru afaceri e important sa stii de la inceput ce ai de facut si ce e bine sa nu faci, sa cunosti ABC-ul marketingului daca vrei sa ai rezultate cu adevarat importante pe termen mediu si lung. Si e foarte simplu sa iti dai seama care sunt regulile de baza mai ales daca stii deja cu ce se „mananca” marketingul in general.

Marketingul pentru afaceri se poate reduce de multe ori la alegerile pe care le faci. Daca sunt unele inteligente si stii ce anume sa iei din tot ce inseamna strategii si tactici de marketing, concepte de marketing vei avea o afacere care va merge foarte bine. Daca insa pornesti cu stangul si nu stii exact spre de ce sa te indrepti din marketing, ce sa nu faci, vei avea doar de pierdut si afacerea s-ar putea sa nu mearga deloc in directia dorita. Iata in continuare cateva lucruri pe care trebuie sa le faci si lucrurile pe care nu trebuie sa le faci in marketingul pentru afaceri.

Atentie la SEO. Optimizarea pentru motoarele de cautare este esentiala daca vrei sa ajungi mai rapid la clientii tai si la publicul tinta. Foarte multi utilizatori care realizeaza cautari locale vor ajunge sa iti viziteze site-ul, afacerea asta doar daca le apare in motorul de cautare, in rezultatele returnate. Toate detaliile despre companii vor fi luate din on-line, asa ca trebuie sa faci orice sa te afli in primele rezultate returnate de motoarele de cautare.

Daca publicul tinta nu te gaseste rapid on-line, in prima pagina a rezultatelor returnate la o cautare cel mai probabil se va duce la competitie. Gandeste strategii de SEO, lucreaza mereu cu profesionisti si ai grija sa ai site-ul optimizat pentru SEO si tactici SEO moderne implementate daca iti doresti sa fii mereu in rezultatele care apar la cautari diverse dupa cuvinte cheie relevante pentru afacerea ta.

Fructifica toate oportunitatile posibile ca sa ai video de calitate si campanii inteligente. Televiziunea inca este un canal excelent de comunicare a mesajului de marketing, poti ajunge rapid la clienti prin intermediul micului ecran. Testeaza materialele de marketing si publicitate, creeaza continut creativ, videoclipuri interesante de calitate, fa live-uri, nu uita nici de platformele de socializare pentru a oferi si mai mult continut de calitate si campanii de marketing targetate, inteligente. Nu omite niciun detaliu si fructifica orice fel de oportunitati ai ca sa iti comunici mesajele de marketing.

Cunoaste cat mai bine publicul tinta. Vezi cine e publicul tinta, cine sunt clientii si potentialii clienti, unde isi petrec timpul, ce canale urmaresc la tv, ce site-uri frecventeaza cand sunt on-line, ce platforme de socializare prefera. Cand stii deja cine sunt cei din publicul tau tinta si la ce fel de continut reactioneaza materialele de marketing vor fi mai eficiente si vei ajunge mai usor la publicul tinta, vei stabili o „conexiune” cu publicul tau mai usor. Foloseste orice instrumente on-line si off-line ca sa ajungi sa cunosti cat mai bine publicul tinta si asa vei avea campanii de marketing in afaceri perfecte, un buget bine dimensionat si rezultate foarte bune cand tragi linie la final.

Concentreaza-te pe avantajele serviciilor sau produselor oferite. Nu te multumi doar sa prezinti publicului tinta descrieri detaliate ale serviciilor, ale produselor tale. In materiale de marketing vorbeste despre beneficiile pe care le au clientii daca vor apela la tine, cum pot serviciile si produsele tale sa ii ajute in mod concret. Mai bine mai astepti si creezi un continut de calitate si prezentari care sa atraga clienti decat sa te rezumi la descrieri banale, care nu vor face decat sa ii indeparteze pe clienti.

Masoara mereu eficienta campaniilor de marketing in afaceri. Poti solicita feedback informal sau formal, prin intermediul cercetarilor de piata, sondajelor. Si e important sa o faci mereu pentru a vedea cat de bine ai reusit sa comunici tot ce doreai si ai gandit intr-o campanie de marketing.

Eficienta campaniilor de marketing si monitorizarea rezultatelor vor fi mereu cele mai bune practici daca vrei sa ajustezi in timp real strategii si tactici si sa ai si un buget dimensionat si adaptat in timp real pentru marketing. Afacerea ta va fi mult mai profitabila daca vei avea masuratori cat mai precise ale rezultatelor, indiferent de campaniile desfasurate.

Nu iti concentra eforturile de marketing pe presupuneri netestate. Foloseste cercetarile de piata, planificarile pentru a cunoaste baza de clienti si piata. Incearca sa ai mereu rezultate clare in urma cercetarilor tale si sa pornesti campanii de marketing doar atunci cand intelegi bine ce ai de facut si ai trecut de la presupuneri la lucruri concrete. Nu te gandi la bugetul de marketing cand ai doar presupuneri, nu vei face decat sa il subdimensionezi sau supraestimezi si sa ajungi sa cheltuiesti oricum prea mult pentru marketing.

Nu ignora competitia si nu te lasa descurajat de ea. Ai deja o afacere unica, public tinta bine diferit, esti diferit de altii deja. Asta nu inseamna insa ca nu ai niciun fel de competitie. Vezi cine e competitia ta reala, ce ofera, cu ce este afacerea ta diferita de celelalte. Constientizand faptul ca esti diferit te va ajuta sa creezi campanii de marketing mai reusite si sa ajungi si la profitul dorit, sa te pozitionezi mai bine pe piata. Si daca stii foarte bine si intelegi ce face competitia ai sanse mari sa transformi punctele ei slabe in avantaje pentru afacerea ta.

Nu te astepta la rezultate imediate in marketing. Iti va lua ceva timp sa atragi clienti si sa te faci cunoscut. Nu orice campanie este gandita sa genereze vanzari mai mari si contacte cu potentiali clienti pe loc. Unele campanii de marketing vor fi concentrate pe imbunatatirea vizibilitatii brandului, oamenii trebuie sa afle mai intai de tine, ca existi, pana sa iti cumpere produsele si serviciile.

Rezultatele campaniilor de marketing se vad in timp, nu te opri cu tot ce tine de marketing, investeste inteligent in campanii si alege mereu strategii de marketing adaptate nevoilor tale si publicului tau. Ai rabdare, fii perseverent si vei avea cu siguranta si clienti multumiti, dar si o afacere profitabila.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.