Cum redactezi un plan de afaceri bun pentru o ferma de pasari?

Un plan de afaceri bun pentru o ferma de gaini ouatoare iti poate aduce succesul in afaceri si un profit excelent.

Fermele de pasari sunt o afacere foarte buna indiferent de vremurile pe care le traim. Oamenii au nevoie de carne slaba de pui, de gaina, de oua, asa ca vei avea o cerere destul de mare daca ai si produse de calitate si servicii excelente. Poti alege sa cresti de la gaini la curcani sau rate, gaste, insa cele mai simplu de crescut vor fi gainile. O afacere cu o ferma de pasari nu iti va garanta si venituri bune. Doar ideea nu e suficienta, va fi nevoie si de un plan de afaceri foarte bine redactat…

Ca oricare alta afacere, si un business cu o ferma de pasari are nevoie de la inceput de un plan de afaceri foarte bine conceput, complet si corect. Planul de afaceri iti va garanta investitii sigure, investitori care vor vrea sa te ajute, o lansare mai rapida a afacerii si planuri de viitor mai sigure. Dar cum redactezi un plan de afaceri bun pentru ferma ta de pasari? Nu e recomandat sa iei sabloane deja redactate si sa le aplici si tu afacerii tale. Mai degraba incearca sa personalizezi planul de afaceri general si sa il gandesti cat mai bine raportat la tipul afacerii tale. Iata ce vei avea de facut ca sa ai rezultate excelente la final.

Numele companiei, logo, slogan, rezumatul. Cel mai important lucru de retinut cand te apuci sa redactezi planul de afaceri: numele companiei trebuie sa fie vizibil pe toata documentatia planului de afaceri. E bine sa fie cat mai descriptiv, la fel si logo-ul pe care il alegi si sa le indice viitorilor investitori si parteneri ce vei face. In prima parte a planului de afaceri vei discuta despre misiune, vei avea descrieri ale produselor, ale serviciilor, vei explica pe scurt de ce pornesti afacerea cu ferma de crescut pasari si ce experienta relevanta ai in aceasta industrie. Evita descrieri prea lungi, enumararile lungi. Nu uita sa incluzi si referintele la lucrurile care transforma afacerea ta intr-una de succes.

Problemele din piata pe care le va rezolva afacerea ta. Aici te raportezi mereu la clienti, la nevoile lor, la cerintele lor, la beneficiile pe care le vor avea odata ce ai lansat ferma de crestere pasari. Definesti clar ofertele de produse, te gandesti mai putin la tine si mai mult la client. Fii specific, nu te pierde in detalii, informeaza corect potentialii clienti si investitori despre ce vei face concret odata ce ai deja afacerea pusa pe picioare si functionala. Cu cat ai mai multe probleme despre care discuti in aceasta sectiune, cu atat mai bine pentru tine si pentru afacerea ta.

Solutiile propuse. Ai identificat anterior problemele pe care le au clientii, cerintele, nevoile lor, acum vino cu solutii. Arata cum anume afacerea ta poate oferi solutii unice si alternative la ceea ce exista deja in piata. Se va discuta despre diferentierea fata de competitie, despre punctele tari ale afacerii tale, despre avantaje competitive, despre oferirea de solutii pentru toti clientii. Poti spune ca afacerea cu pasari, ferma ta ar putea sa duca la preturi mai mici pentru carnea de pasare prin folosirea unor metode de hranire moderne, practici si materiale de hranire inovatoare, livrarea directa catre clienti prin e-commerce pentru a reduce si mai mult pretul final.

Explica piata in care vei activa. Discuta despre consumatoril, beneficiari, despre publicul tinta pana la urma, cei care ar putea sa faca parte din el, afaceri, persoane fizice. Trebuie sa fii clar in privinta tipului de oameni, de clienti caruia ii vei vinde produsele fermei de crestere pasari. Care va fi piata primara, ce parte din piata o vei ignora, care vor fi clientii, populatia care va apela la tine ori de cate ori are nevoie de produse de calitate. Incearca sa vii si cu statistici relevante despre potentialii clienti si despre piata, despre cat de mult cheltuiesc ca sa isi rezolve problemele, cat vor fi dispusi sa dea pe produsele si pe serviciile tale. Cercetarile de piata te vor ajuta enorm aici.

Peisajul competitiv. Trebuie sa te gandesti la competitia ta directa indiferent ca vrei sa ai o imagine mai clara asupra afacerii sau ca vrei sa ai capital sigur pentru ferma. Vezi care e concurenta directa, care e trendul, care e tematica existenta in piata, arata cum anume reusesc sau esueaza alte afaceri asemanatoare. Fa o lista cu toti competitorii tai si arata cum anume reusesti sa faci lucrurile mai bine ca ei. Include si competitia indirecta si fii atent la punctele tari si slabe ale competitiei si discuta despre ele pe scurt. Vino cu numere, statistici, cu date concrete ca sa arati cum te vei diferentia de competitie.

Fondurile necesare pentru afacere. In aceasta sectiune discuti despre fondurile de care ai nevoie, banii de care ai nevoie pentru afacerea ta si cum vrei sa ii cheltuiesti odata ce ii vei avea. Detaliaza pe scurt pentru cei vei folosi toti banii ceruti, de exemplu, pentru echipamente, utilaje moderne, personal, angajati, pasari, hrana pentru pasari. Cu cat esti mai detaliat si vorbesti la obiect despre nevoile tale reale si despre cum vei cheltui cat mai chibzuit banii ca sa te dezvolti in directia dorita, cu atat vei avea sanse mai mari sa atragi si investitori.

Canalele de vanzari si strategiile utilizate. Explici pe scurt cum vei aduce produsele si serviciile pe piata. Strategiile de vanzari trebuie sa fie specifice, concrete. Discuta despre oamenii angajati pentru vanzari, despre cifre si despre canalele pe care le vei utiliza. Poti vinde direct, prin intermediul unor site-uri tip e-commerce, poti vinde catre magazine mari, poti avea magazin propriu de desfacere, poti sa angajezi echipe mixte pentru vanzari. Detaliaza aici cat poti de mult despre tot ce vei face ca sa aduci mai rapid produsele la clientii care au nevoie de ele.

Planul de marketing. E o sectiune in care detaliezi cum vrei sa atragi atentia, sa ai oferte intersante pentru clienti, sa ai cat mai multi clienti care cumpara de la tine. Vorbeste despre strategii de promovare si idei de promovare, despre prezenta on-line, foarte importanta astazi, despre marketing si tipul de marketing folosit, despre printuri, daca folosesti, despre evenimente sponsorizate, despre marketing direct, social media, radio, alte canale interesante de promovare a afacerii, a produselor si serviciilor tale.

Prognoza financiara. Discuti despre profitabilitate pe termen mediu si lung, despre costuri, despre cum te vei descurca financiar si ce venituri vei avea de pe urma fermei de crescut pasari. Incluzi detalii despre plata salariatilor, despre angajari, despre compensatii, despre contracte, despre cheltuielile lunare. E bine sa ai si o sectiune in care vorbesti despre veniturile estimate pe primele 12 luni de activitate sau pe urmatorii 2-5 ani de existenta pe piata.

Echipa si rolurile cheie. Identifici care sunt oamenii cheie din echipa ta si ce rol vor avea in atingerea succesului dorit. Include proprietarii afacerii, cei din echipa de management, parteneri, managerul principal si un scurt CV al lui. Poti sa realizezi o diagrama ca sa prezinti totul mai usor, adaugi si colaboratorii si consilierii pe care ii vei vrea langa tine in viitor si abilitatile lor care te vor ajuta sa evoluezi si sa fii cel mai bun pe nisa ta de activitate.

Sumarul executiv. E bine sa il scrii ultimul, are o pagina sau doua si e un rezumat a tot ce ai redactat pana acum. La el se va uita prima data investitorul sau partenerul de afaceri, asa ca trebuie sa fie clar, concis, sa cuprinda tot ce e esential din fiecare sectiune redactata. Vorbeste despre probleme, solutii, piata, echipa, prognoza financiara, pe scurt, incearca sa ai o abordare directa si cat mai interesanta ca sa atragi atentia.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Copyright © All rights reserved. | CoverNews by AF themes.