Planul de afaceri pentru un startup care se ocupa de dezvoltarea aplicatiilor pentru dispozitive mobile
Un tip de startup care iti poate asigura venituri bune si acum, si in viitor, este unul axat pe dezvoltarea si lansarea de aplicatii pentru dispozitive mobile. Toata lumea are nevoie de aplicatii pentru telefoane, tablete cu Android sau iOS, cererea de aplicatii de calitate e in crestere, oamenii sunt tot mai dependenti de tehnologiile moderne, asa ca o afacere cu aplicatii pentru mobil va fi una de succes. Planul de afaceri redactat corect pentru un startup care are ca activitate principala dezvoltarea de aplicatii pentru dispozitive mobile este baza pentru o dezvoltare rapida in directia dorita si pentru atragerea si mai rapida de investitori si fonduri.
Nu e deloc greu sa creionezi un plan de afaceri daca ai deja idei si stii la ce sa te astepti de la o astfel de afacere. Cu putina atentie, rabdare si consultanta din partea unor specialisti in planuri de afaceri vei ajunge sa ai si tu planul de afaceri perfect pentru investitorii dispusi sa te ajute. Iata ce etape ai de urmat in redactarea lui:
Sumarul planului de afaceri detaliat. Este primul pe care il vor citi investitorii si oamenii de afaceri care te-ar putea sustine. E bine sa te axezi mai mult pe un scenariu realist, adaptat pietei, pe clinti foarte bine targetati. Discuta despre problemele pe care vrei sa le rezolvi odata ce ajungi pe piata, ce probleme au utilizatorii tai, cum ai putea sa ii ajuti. Te poti referi si la solutiile existente si la esecul lor, cum poti tu sa faci mai bine si sa te implici mai mult ca sa le oferi clientilor aplicatii eficiente si utile. Nu devia de la problema principala si nu merge pe ideea ca e mai important sa prezinti functiile aplicatiilor, ce pot ele sa faca inca din acest sumar.
Tot aici vorbesti despre ce te diferentiaza fata de alte aplicatii, alte afaceri asemanatoare si care e obiectivul tau final, al aplicatiei, scopul sau principal, ce vrei sa obtii odata ce ai dezvoltat si lansat aplicatiile.
Viziunea trebuie inclusa in sumarul planului de afaceri, cate descarcari va avea, cum a evolua, cat profit va aduce etc. Planurile pe termen scurt sunt de dorit, dupa care poti sa iti imbunatatesti feedbackul analizand datele colectate in timp, masuratorile facute.
Introducerea companiei, afacerii. Vorbeste despre afacerea ta, despre startup si incearca sa ii convingi pe investitori si sa ii faci sa inteleaga ce faci tu, ce fel functioneaza compania ta. Include tipul de afacere, daca e SRL, S.A. sau alt tip de entitate, localizarea, durata, de cand e compania pe piata, fondata, cat de mare e echipa afacerii, ce probleme are compania la momentul de fata, care e scopul final al companiei tale, care e viziunea companiei.
Discuti despre motivatii, idei de aplicatii, probleme, rezumi tot ce tine de istoricul companiei tale, despre toti membrii echipei tale, despre calificari, experienta profesionala, expertiza, ierarhii, orice te-ar ajuta sa convingi investitorii ca afacerea ta va fi una de viitor. Nu uita de echipa de consilieri, fa o lista cu toti consilierii pe care ii vei avea la dispozitie si vei avea o imagine mai buna a companiei si o credibilitate mai mare, deci sanse foarte mari sa atragi fondurile dorite.
Detalii despre industria in care activezi, sectorul in care iti vei desfasura activitatea. Produsele tale, aplicatiile vor viza o anumita industrie. Vorbesti aici despre istoria pietei pe care vei intra, trenduri. Marimea pietei, a nisei pe care vei intra este importanta si trebuie mentionata neaparat. Amintesti cererea de pe piata vizata, numarul de utilizatori pe care ii poti targeta in 3-5 ani, segmentul din utilizatorii initiali in 6-12 luni. Sunt niste statistici pe care le poti genera si cu instrumente on-line. Compara si analizeaza piata din ultimii cinci ani, mentionand si numarul de intrari din industrie si numarul de fonduri totale de care a fost nevoie etc.
Analiza competitiei face parte din aceasta etapa a redactarii planului de afaceri pentru un startup care dezvolta aplicatii pentru dispozitivele mobile. Modelul matricei 2×2, provocatori, lideri, jucatori de nisa si vizionari si analiza SWOT pot fi utilizate pentru a oferi o imagine mai clara despre afacere si provocarile viitoare, o descriere a situatiei reale a companiei in piata.
Strategia de marketing. Descrie utilizatorul final al aplicatiilor tale. Ce varsta are, e barbat, femei, ce ocupatie are, de unde este, din ce grup face parte, e casatorit, e singur? Vei include si date despre atitudinea vizavi de bani, despre contextul folosirii aplicatiilor, despre scopurile personale, despre aplicatii si site-uri preferate, despre cunostintele eventuale legate de tehnologie etc.
Stii cum arata clientii tai, utilizatorii, poti trece la detalierea si determinarea strategiei de achizitie a clientilor. Costurile de achizitie clienti te vor ajuta sa stabilesti canalele pe care vei comunica mesajele publicitare, de promovare a aplicatiilor, tipul de campanii folosite cu accentuarea USP-ului. Canalele utilizate pot fi: instalari organice, SEM, social media, PR, content marketing, notificari push/in-app, campanii de retargetare, redirectionari site-uri mobile, reclame in aplicatii, e-mail marketing.
Nu omiti tot ce tine de dezvoltare si de strategii de dezvoltare si de fidelizare a clientilor, de mentinere a lor. Un landing page te va ajuta si vei detalia totul despre el, despre constructie si mesaje-va contine numele aplicatiei, descriere, videoclipuri promotionale etc. Datele statistice relevante si indicatorii de performanta a campaniilor vor fi inclusi in aceasta sectiune-de pilda, numarul de utilizatori zilnici si nu cel de descarcari va fi mai important pentru investitori. Datele acestea se aleg in functie de modelul de business ales.
Strategia operationala. E important sa detaliezi cum vei face fata clientilor, cum vei gestiona serviciile adresate clientilor, cum vei mentine calitatea acestora. Si dezvoltarea aplicatiilor si managementul lor va fi foarte important pentru investitori, deci include informatii despre ele in planul tau de afaceri. Nu ar strica sa descrii cum se vor comporta utilizatorii de la inceput la final dupa ce vor afla de aplicatii si le vor folosi.
Tot aici vei detalia si planurile legate de personal, cand vei angaja, cum o vei face, dupa ce criterii, ce salarii te astepti sa poti oferi, cum vei organiza oamenii tai etc.
Planul financiar. Cum vei castiga bani si cat de mult vei castiga, ce costuri vei avea cu administrarea afacerii tale, care va fi planul financiar concret pentru aplicatiile pentru dispozitive mobile, cat de multi bani ai nevoie. Iata doar cateva intrebari la care trebuie sa raspunzi in aceasta sectiune.
Incearca sa prezinti si o strategie de monetizare pentru aplicatii, dar si toate costurile si cheltuielile pe care le vei avea ca sa le permiti investitorilor sa aiba o imagine cat mai buna asupra afacerii tale.
Aici vei cere finantare si vei vorbi despre fondurile totale de care ai nevoie pentru compania ta, vei da cat mai multe detalii-cati bani ai nevoie acum si poate in viitorul apropiat, cat vei putea returna din capitalul propiu, cat te vor ajuta banii primiti sa supravietuiesti si cand vei avea nevoie de alte finantari.