Cum sa depasesti competitia si sa ii faci fata indiferent de afacerea pe care o ai?

Competitia e necesara in afaceri. Daca o afacere nu are competitie reala inseamna ca nu e si nici nu va fi o afacere de succes. Competitia te forteaza sa fii mai creativ, sa inovezi, sa fii ambitios si curajos sa faci pasii necesari spre succesul businessului. Dar ce faci cand ai o competitie destul de puternica, cum o depasesti si ramai pe linia de plutire?

Din momentul in care ai o afacere si incerci sa te descurci pe piata vei observa ca in jurul tau competitia nu sta niciodata degeaba. Indiferent pe ce nisa vei intra tot va exista o competitie. Si e bine sa fie asa, e sanatos pentru mediul de afaceri si pentru economie. Uneori competitia e mai puternica si mai bine pozitionata decat afacerea ta, asa ca vei avea o problema serioasa de rezolvat. Ce pasi trebuie sa urmezi ca sa faci fata competitiei si sa ajungi poate sa o depasesti mai rapid decat iti inchipui?

Cunoaste-ti competitia. Ca sa ii poti face fata si sa o depasesti trebuie sa iti cunosti competitia. Afla tot ce poti despre produse, despre servicii, preturi, puncte forte, valorile si obiectivele competitiei. Stabileste care sunt punctele slabe si vulnerabilitatile competitiei si transforma-le in avantaje pentru afacerea ta.

Dupa ce stii cine e competitia si ce face atat de bine priveste mereu inainte, fa tot ce poti ca sa fii cel mai bun si sa oferi clientilor tai servicii si produse excelente. Evita sa te uiti mereu in curtea competitiei. Da, e bine sa mai arunci o privire si la ce face competitia si unde se mai situeaza in raport cu afacerea ta, dar este important sa te concentrezi pe viziune, obiective, scopuri. Castigatorii se concentreaza pe castigarea unor lucruri, unei competitii, pierzatorii se concentreaza pe… castigatori.

Cunoaste-ti si clientii. Intelege clientii si afla tot ce poti despre clientii tai. Orice afacere de succes incepe de la o problema pe care trebuie sa o rezolve pentru clientii sai, evident. Identifici problema clientilor, te documentezi despre obiceiuri de consum si comportamente, valori in care cred clientii, asculti clientii, te folosesti si de social media ca sa afli informatii valoroase despre ei. Mergi pe teren si interactioneaza cu ai tai clienti, renunta la birou daca vrei sa depasesti competitia si sa fii cel mai bun din domeniul tau.

Gandeste produse si servicii de cea mai buna calitate pentru clientii tai. Nu ai cum sa depasesti competitia daca nu ai si servicii sau produse excelente. Da, te folosesti de strategii de marketing si de branding ca sa aduci clientii catre produsele tale si sa vinzi mai bine, sa ii cuceresti, dar ca sa depasesti competitia rapid ai nevoie si de produse si servicii cu o calitate constanta, extrem de buna. Gandeste-te doar la Apple sau Nike si la produsele lor care se cumpara si astazi pentru sume uriase. De ce dau oamenii atat de mult pentru produse de la un anume brand? Pentru ca stiu ca au calitate garantata si servicii excelente mereu.

Fii diferit si ramai diferit indiferent ce s-ar intampla. Nu copia ce face competitia, chiar daca vezi ca ai rezultate si competitia are si ea rezultate excelente. Incearca sa vii cu ceva nou pe piata si sa iti pastrezi avantajul competitiv in timp, sa nu renunti la ideile originale si la inovatie, creativitate. Ramai diferit si vei avea doar de castigat in lupta cu o competitie din ce in ce mai acerba indiferent de domeniul in care activezi si unde ai afacerea. Si daca scade interesul pentru produse si servicii vino mereu cu alte noutati, cu un rebranding, cu abordari diferite in comparatie cu tot ce face competitia si vei razbate pe piata.

Ofera cele mai bune servicii clienti si sustine clientii oricand au nevoie de ajutor. Intotdeauna pune accent pe serviciile clienti, pe suport si pe orice fel de Call Center ai, pe chat, pe orice fel de instrumente de comunicare si de interactiune cu ai tai clienti. Daca ai un client multumit, care are mereu rezolvate problemele aparute, vei depasi competitia. Investeste in formarea oamenilor si in solutii pentru departamentele de relatii clienti in asa fel incat sa raspunzi rapid, prompt, obiectiv la orice fel de solicitari legate de servicii si produse.

Stabileste preturi pentru produse si servicii dupa ce analizezi cu atentie piata. Preturile stabilite au impact direct asupra vanzarilor, asupra profitabilitatii, asupra perceptiei clientilor in legatura cu valoarea produselor si serviciilor. Poti stabili preturi in functie de costurile cu productia, pe baza valorii produselor sau serviciilor sau pe baza unei competitii reale, raportat la ce face competitia.

Atentie la marja de profit. Marja de profit iti indica ce procent din vanzari se va transforma in profit. Ca sa ai marja de profit buna te vei gandi iarasi la preturi. Daca ai preturi bazate pe costurile de productie inseamna ca esti o companie noua pe piata sau o companie care vrea sa aiba reputatie buna, sa ii fie recunoscuta calitatea produselor, serviciilor. Preturile stabilite in functie de valoarea bunurilor produse merg bine daca esti companie cu brand puternic sau daca ai produse si servicii unice la vanzare. In fine, daca ai preturi bazate pe competitie, pe ce face ea, inseamna ca esti companie pe o piata competitiva si vrei sa atragi clienti noi cu orice pret.

Tranzactiile trebuie sa aiba si valoare. Intotdeauna adauga valore tranzactiilor pe care le fac clientii tai. Renunta la preturi mai mici si concentreaza-te pe valoare adaugata. Ofera servicii in plus, gratuit, poate cursuri, prezenta gratuita la un workshop etc. E mai important sa castigi increderea si fidelitatea clientilor decat sa ai un profit ceva mai mare pe o perioada scurta de timp.

Ofera si reduceri din cand in cand. Nu trebuie sa ai mereu reduceri ca sa iti castigi clientii si lupta cu o competitie acerba. Gandeste-te la reduceri in functie de sezon, de ce se intampla cu profitul si cu vanzarile, dar si de dorintele clientilor, de perioadele in care sunt dispusi sa cheltuiasca mai mult si sa interactioneze mai mult cu brandul tau.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Copyright © All rights reserved. | CoverNews by AF themes.