Cum sa imbunatatesti reputatia brandului afacerii tale. Cele mai bune si mai eficiente strategii

Reputatia brandului poate fi imbunatatita rapid si va aduce plus valoare afacerii tale.

Reputatia brandului este foarte importanta pentru orice afacere. O reputatie pozitiva a brandului inseamna incredere mai mare in brand si mai multe servicii si produse cumparate. Cheia succesului pentru strategiile de branding eficiente este recunoasterea faptului ca nu ai de ce sa astepti ca oamenii sa isi formeze propriile opinii despre afacerea ta.

In schimb vei construi experientele legate de brand in jurul publicului tinta, in functie de nevoiele sale, de ce cauta, ce vrea, de valori si de opinii in asa fel incat perceptia companiei sa fie una cat mai buna. Imbunatatirea reputatiei brandului este calea cea mai simpla spre o afacere cu o dezvoltare rapida si spre cele mai bune rezultate pe termen lung.

Cand discutam despre reputatia brandului ne gandim la perceptia clientilor, angajatilor sau partenerilor despre un brand anume. Cu cat e mai puternica reputatia si mai bine gestionata, cu atat clientii vor avea mai mare incredere in brand si vor fi mereu alaturi de brandul tau.

Perceptia poate fi influentata in mod direct si indirect, prin experiente, dar poate fi influentata si de factori din afara acestor experiente. Actele de caritate, filantropie ale companiei influenteaza reputatia brandului, partenerii pe care ii are compania ar putea sa influenteze reputatia brandului. Clientii vor fi influentati si ei de comportamentul de consum al familiei, al prietenilor, al altor oameni influenti din jurul lor.

Reputatia brandului se schimba de-a lungul timpului, de aceea e nevoie de strategii coerente si de management, de gestionare eficienta a reputatiei brandului daca vrei clienti fideli si o competitie care ramane in urma. Iata ce strategii ai putea folosi pentru o reputatie a brandului cat mai buna.

Construieste o identitate a brandului puternica si coerenta. Inainte sa te gandesti la reputatia unui brand aloca destul timp crearii lui ca sa ai de la ce porni. Asa demonstrezi ca stii despre ce e compania ta, ce isi doreste afacerea ta sa obtina, stii si ce ai de facut in anumite situatii, poti sa iti dezvolti afacerea cu extensii de brand fara a sacrifica deloc integritatea.

Identitatea unui brand va include limbaj vizual coeziv, elemente de branding logo, culori, imagini, fonturi, o voce a brandului puternica, misiune, viziune, valori clare, definitive cat mai bine. Doar cand ai o identitate a brandului clara si bine gandita, construita, care ar putea merge pentru afacere ta treci la pasul urmator.

Stabileste o prezenta on-line solida. Site-ul oficial al afacerii tale este locul in care clientii vor interactiona poate pentru prima data cu brandul. Creeaza un site care permite utilizatorilor sa experimenteze identitatea brandului tau in totalitate si sa isi faca o impresie clara despre afacerea ta de la primul click. Fii atent la imagini, la continut, la erori si greseli si corecteaza tot ce poti in faza de testare.

Raspunde rapid la review-uri si solicita review-uri, pareri. Orice brand are o prezenta externa on-line pe langa blogul de care poate te ocupi. Clientii care sunt interesati de brandul tau vor cauta sa interactioneze si sa lase comentarii, sa astepte raspunsuri. Poti sa iti faci profiluri pe retele de socializare si sa ceri review-uri de la clientii tai. Gandeste o zona pentru review-uri pe site si pentru testimoniale si permite celor care intra sa lase si o parere despre produse si servicii. Raspunde la toate comentariile, indiferent ca sunt pozitive sau nu. Asa demonstrezi ca esti implicat si ca vrei sa ajuti clientii sa aiba o experienta cat mai buna cand interactioneaza cu brandul tau.

Asculta mereu feedbackul de la clienti. Ca sa ai un management al brandului cat mai bun trebuie sa tii cont si de ce spun oamenii, de feedback. Introdu o sectiune pe site-ul oficial petru feedback rapid, asculta mereu comentariile si vezi ce poti imbunatati pentru a avea de fiecare data cele mai bune servicii posibile pentru clienti. Poti sa te folosesti de alertele Google ca sa stii cand ti se ofera feedback, plus ca mai ai si multe instrumente on-line ca sa afli mai multe despre clienti si despre competitori. Conteaza mult sursele, mentiunile si sentimentele pe care le vei descoperi odata cu feedbackul de la clienti. Fii atent la toate detaliile si vei avea un brand puternic si usor de recunoscut mereu.

Imbunatateste experienta clientilor. Daca un client sau mai multi au o experienta proasta cu brandul tau vor renunta la el si nu vor mai reveni la tine. Si ei vor spune si altora despre ce au patit si asa pierzi si potentiali clienti si nu te mai poti dezvolta cum ti-ai dorit. Nu lasa sa treaca timpul si sa ai multe review-uri slabe sau negative, nu le oferi prilejul clientilor sa le scrie.

Incurajeaza tot ce tine rating la produse si servicii din partea clientilor, testimonialele, povestile de succes ale clientilor impartasite cu tine, poze cu diferiti clienti care folosesc produsele luate de la tine. Vino mereu cu imbunatatiri pentru clienti si gandeste produse si servicii mereu cu gandul la clienti.

Creeaza un ghid al stilului brandului. Oamenii isi vor forma o opinie despre brandul tau de fiecare data cand vor interactiona cu tine, de la primele interactiuni. Dar perceptia despre brandul tau se va schimba de multe ori, asa ca relatia nu va fi asa de stabila precum crezi. Pe masura e compania se dezvolta incearca sa ai aceeasi identitate si aceleasi mesaje transmise. Crearea unui ghid al stilului brandului va fi un pas excelent pentru a te asigura ca ai alegeri consistente si constante si strategii de comunicare, calitate cat mai buna a relatiilor cu potentialii clienti.

Echipa de PR puternica este esentiala. Pe masura ce brandul se dezvolta in mod natural vei avea nevoie si de specialisti in Relatii Publice pentru a gestiona imaginea companiei si reputatia. Echipa de PR se va ocupa de management intern, de site, de relatia cu toti clientii si partenerii, de comunicate de presa si orice fel de comunicari, mesaje pe orice fel de canal de comunicare, de discursuri pentru participantii la diverse evenimente publice. Fundatia perceptiei publice vizavi de brand va fi pusa tocmai de oamenii din PR-ul afacerii tale.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Copyright © All rights reserved. | CoverNews by AF themes.