Cum sa iti imbunatatesti comunicarea in afaceri? Cele mai bune sfaturi de la specialisti
Comunicarea e esentiala in afaceri. A invata cum sa comunici corect si eficient, cum sa iti imbunatatesti comunicarea in afaceri va contribui cu siguranta la succesul la care tot speri de cand ai lansat pe piata noua ta afacere. Comunicarea in afaceri imbraca o multime de forme si de tipuri, companiile lucreaza deja cu foarte multi oameni si cu alte afaceri, comunicarea avand loc de fiecare data intr-un mediu diferit.
In comunicarea in afaceri putem avea patru forme de comunicare: verbala, in care ne folosim vocea pentru a convinge, a ne exprima o idee, o opinie, vizuala, grafice, imagini, videoclipuri pentru a clarifica o idee, nonverbala, mesaje primite si trimise prin comportamentul nostru-limbaj corporal, gesturi, imbracaminte, expresii faciale, mimica. Se mai adauga si comunicarea in scris, prin intermediul printurilor si mediilor digitale.
De ce e comunicarea atat de importanta in afaceri? Comunicarea in business e importanta pentru a transmite un mesaj puternic despre strategie, serviciile pentru clienti si branding. Ea poate fi externa si interna si asigura reputatia de care are nevoie compania si succesul mult asteptat. Din momentul in care ai o comunicare excelenta ai si echipe care isi fac treaba mai bine, nu mai apar conflicte, neintelegeri, ai servicii clienti mult imbunatatite, atingi mai usor obiectivele propuse, promovezi creativitatea si inovatia. Iata ce ai de facut ca sa iti imbunatatesti cat mai rapid comunicarea in afaceri.
Invata sa asculti. Inainte de orice in orice afacere trebuie sa inveti sa asculti. Dar nu oricum. Ascultarea activa este tipul de ascultare pe care o ai de exersat. In business ai foarte multe informatii pe care le vei primi in urma unor discutii importante. E recomandat sa repeti ceea ce ai auzit, dar trebuie sa refrazezi ca sa demonstrezi ca ai inteles.
Foloseste cat de des poti si comunicarea nonverbala, limbaj corporal afirmativ, expresii faciale, gesturi si arata celor din fata ta ca te implici in comunicare, ca esti atent la tot ce ti se transmite la un moment dat. Doar asa comunicarea in afaceri poate fi una de succes si vei reusi sa ai cele mai bune rezultate pe termen lung. Ascultarea activa e pana la urma cheie spre succesul si profitul la care tanjesti inca din primele luni ale afacerii tale.
Imbunatateste-ti memoria fetelor si a numelor. Au fost facute suficient de multe studii al caror rezultat a fost acelasi: daca iti amintesti numele persoanelor si fetele vei putea sa ai relatii mult mai stranse cu ei si mult mai productive. Incearca sa asociezi fetele cu numele si sa gasesti cele mai bune metode de a-ti imbunatati memoria. Descopera informatii despre persoanele pe care le vei intalni, care vor fi implicate in conversatii, mancare preferata, oras natal, cate ceva pentru fiecare. Daca nu tii minte toate informatiile noteaza pe ceva toate detaliile. Strategia mnemonica te va ajuta sa iti amintesti mai usor fete si nume. Si vei vedea imediat reactia partenerilor de conversatie cand le stii numele si ii recunosti imediat.
Participa la cursuri de comunicare pentru afaceri. Daca nu esti suficient de stapan pe comunicare si vrei sa o imbunatatesti poti participa la cursuri fizice sau on-line universitare de comunicare. Poti invita un alt angajat sa participe si el si va puteti testa abilitatile de comunicare in afaceri pe masura ce participati la ore. Si in team building sau un workshop de comunicare vor fi de folos daca iti doresti sa comunici mult mai bine in afaceri. In urma cursurilor de comunicare pentru afaceri, pentru cei care au afaceri colaborarea la locul de munca se va imbunatati, la fel si relatiile cu angajatii si conflictele se vor rezolva mult mai usor sau nu vor mai fi deloc.
Participa la seminarii motivationale. Speakerii motivationali chiar stiu cum sa comunice. La astfel de seminarii poti sa iei notite despre tot ce tine de comunicare, cum comunica speakerii. Vezi cum se folosesc de limbajul corporal, de contactul cu ochii privitorilor din sala, cum se accentueaza mesajul comunicat prin orice fel de „artificii” apartinand comunicarii. La final nu ai decat sa aplici si tu toate tehnicile in fata unei oglinzi, sa gandesti si sa redactezi, sa inveti discursuri motivationale pentru angajatii tai. Tehnicile si strategiile de comunicare motivationala se pot aplica foarte bine la urmatoare intalnire, in discutiile cu potentiali clienti, cand ai de facut prezentari.
Foloseste tehnologia cat poti de mult. Tehnologia din ziua de astazi ajuta enorm la capitolul comunicare. Comunici mai repede, mai bine si mai eficient. Programele colaborative, comunicarea via instrumente si aplicatii speciale pentru discutii in interiorul afacerilor, asigurarea unui cadru cat mai relaxat in privinta comunicarii digitale via IM sau e-mail, software colaborativ specific. Iata care ar fi pasii pentru a te folosi cat mai eficient de tot ce iti ofera tehnologia din prezent pentru o comunicare perfecta in afaceri de fiecare data.