Strategii eficiente pentru obtinerea consistentei brandului in cazul unei francize
Franciza este o afacere care nu prea seamana cu una obisnuita. Ai francizati, mai multe unitati, ai acelasi tip de produse si servicii peste tot, oriunde mergi vei vedea fix aceleasi lucruri, acelasi tip de prezentari, de servire, produse etc. Consistenta brandului este deosebit de importanta in universul francizelor si trebuie inteleasa si pusa in practica prin cele mai potrivite si mai eficiente strategii.
In business, brandul este „interfata” companiei, ceea ce arati potentialilor clienti care interactioneaza cu tine, cu produsele si serviciile tale. Pe langa o prima impresie pe care o lasi, brandul te ajuta sa ai clienti care revin la tine si iti solicita servicii si produse ori de cate ori e nevoie.
Mentinerea unei consistente a brandului va duce la rezultate excelente pe termen lung chiar si in cazul francizelor, un tip aparte de business, asigurand o fundatie solida pentru viitoare strategii de marketing. Si pana la urma ce e consistenta brandului? E un proces prin care te asiguri ca modalitatea de a prezenta compania ramane la fel indiferent de canalelel de marketing, ca ai o imagine coerenta si mesaje coerente, consistente catre clienti si potentiali clienti. Consistenta brandului e si despre recunoastere, despre incredere, despre comunicarea personalitatii brandului.
De ce e importanta consistenta brandului in cazul francizelor? Fiind afaceri ceva mai greu de gestionat si mai complexe, francizele au nevoie de consistenta brandului pentru a creste loialitatea si increderea clientilor lor, interactiunea cu brandul este mai mare, pentru a se diferentia fata de concurenta, oferind un motiv emotional clientilor care ar dori sa aleaga o anumita franciza.
Autoritatea brandului e mai buna, devii lider in industrie, recunoasterea brandului e mai usoara si mai eficienta, cresc si vanzarile asa. Recomandarile brandului, produselor si serviciilor tale se inmultesc, clientii comunica calitatile produselor si serviciilor mai rapid si mai usor catre alti potentiali clienti din cercul lor social.
Da, e un subiect dificil de inteles si destul de abstract cand vine vorba de branding la nivel de franciza si de consistenta brandului. Insa asta nu te opreste sa incerci sa gasesti metodele cele mai bune pentru a o asigura pentru franciza ta. In continuare iti prezentam cele mai eficiente strategii pentru obtinerea si mentinerea consistentei brandului:
- Reguli clare pentru brand-in domeniul francizelor dinamica si complexitatea afacerilor e foarte mare, deci e nevoie de reguli clare si consistente chiar si pentru brand. Francizatii trebuie sa inteleaga in permanenta ce se asteapta si ce au de facut in privinta brandului. Regulile vor fi scrise, vor fi usor de inteles, clare, concise, mesajele de pe retelele de socializare, de exemplu, vor avea si ele reguli foarte clare, asta daca vrei sa ai consistenta brandului ca la carte. Se specifica in mod clar tot ce tine de logo, font, culori, ton, strategii pentru campanii de marketing, proceduri si procese pentru operatiunile legate de brand. E nevoie de flexibilitate, de viziune pentru a avea reguli ce vor asigura consistenta brandului pana la urma;
- Training-francizatii au nevoie de training permanent ca sa se poata puna in aplicare aceste reguli. Importanta brandingului e subliniata pentru francizati, consecintele nerespectarii regulilor sunt evidentiate in cea mai simpla forma. Brandingul vine si cu recunoastere, incredere, francizatii trebuie sa inteleaga si sa le fie reamintit acest aspect. Brandingul si consistenta lui vor duce la imbunatatirea perceptiei, la mai multe vanzari si profit mai mare. Nu inseamna ca francizorii nu fac nimic, ei asculta ce spun francuzatii si adapteaza din mers regulile ca sa fie bine si pentru ei, dar si pentru consistenta brandului;
- Intelegerea managementului reputatiei-aceiasi francizati trebuie sa inteleaga ce e managementul reputatiei si cum se aplica el si in practica. Brandul e la adapost de perceptia negativa, clientii sunt si ei multumiti odata cu intelegerea managementului reputatiei. Si aici e nevoie de reguli clare si mai ales de tactici si scenarii pentru a evita imaginea negativa si problemele legate de brand si de branding;
- Adaptarea, conformarea francizatilor la brand si marketingul impus-se mentine un mesaj coerent, comun, pe orice fel de platforme si in orice fel de spatii fizice. Francizatii trebuie sa fie implicati si ei in planurile de marketing pentru franciza pentru conformare mai buna si o consistenta a brandului excelenta pe termen lung. Cum monitorizezi conformarea francizatilor? E simplu. Angajezi cumparatori-spion, folosesti chestionare pentru clienti, sondaje;
- Linii deschise pentru comunicare de orice fel-francizorii vin cu reguli clare legate de francize, francizatii ofera feedback constant. Deci e nevoie de comunicare cu orice ocazie, in orice forma, pe orice canal pentru a se ajunge rapid la o consistenta a brandului cat mai buna;
- Mentinerea consistentei brandului in mediul digital-francizatii trebuie sa primeasca modele si continut ca sa aiba dupa ce se lua cand vor lansa mesaje comune pe orice fel de platforme. Ar fi utila si o biblioteca centralizata de marketing digital, ca sa se poata obtine orice fel de ghid, document, informatie imediat, cu o simpla logare;
- Soft pentru managementul brandului-consistenta brandului se mentine mult mai simplu cand ai si un soft de marketing pentru francize. Pentru orice fel de campanii de marketing ai deja tot ce iti trebuie in soft si francizatii doar acceseaza si merg mai departe in procesul creativ si de implementare. Se reduc greselile si campaniile de brand, de branding vor fi mai usor de gestionat si de implementat;
- Brandul si clientii, experienta interactiunii cu brandul adusa mai aproape-ai nevoie de vizibilitate pana la consistenta brandului si nu ai cum sa o obtii fara sa ai o interactiune directa si nemediata, cat mai apropiata, intre brand si clienti. Comunicarea e cheia si aici, la fel si orice fel de feedback.
Pe langa motivul comercial, consistenta brandului este importanta si dintr-o perspectiva emotionala, deoarece ajuta la construirea unei relatii puternice si de incredere cu clientii. O imagine coerenta si mesaje consistente vor ajuta la recunoasterea rapida a brandului si la recomandarea acestuia catre alte persoane din cercul de cunostinte. Prin urmare, chiar daca este un concept complex si abstract, consistenta brandului trebuie sa fie un obiectiv important pentru francize, iar strategiile eficiente trebuie folosite pentru a o mentine si imbunatati.