Planul de afaceri pentru o bijuterie. Sectiuni si etapele redactarii

Planul de afaceri pentru o bijuterie trebuie sa fie bine pus la punct ca sa ai o afacere de succes.

Orice afacere cu bijuetrii este una de succes si va aduce profit pe termen lung. Oamenii cauta sa cumpere bijuterii mereu, pentru diferite ocazii, pentru aniversari, pentru zile speciale din viata lor, asa ca va exista cerere mereu. Tehnologiile moderne de prelucrare si de realizare a bijuteriilor si modalitatile diversificate de vanzare a acestora vor fi mereu motive importante pentru care afacerea cu o bijuterie va fi o alegere excelenta. Ca sa ai succes si sa fii mereu cu un pas in fata concurentei ai nevoie de la inceput de un plan de afaceri foarte bine pus la punct si de investitori si parteneri care sa creada in ideea ta si in afacere.

Ca orice afacere si bijuteria se va baza pe un plan de afaceri. Nu e suficient sa aplici unul generic si sa te asepti sa functioneze totul ca la carte. Ai nevoie de unul personalizat, adaptat nevoilor tale si tipului de afacere, unul care sa vorbeasca despre tine, patronul, si despre ideea afacerii tale si sa inspire incredere.

Daca nu ai gasit inca o schema pentru un plan de afaceri de la care sa pleci, asta daca il vei face singur si ai si experienta necesara, daca nu apelezi la firme specializate in realizarea planurilor de afaceri, ai in continuare cateva idei despre cum ar arata un plan de afaceri ideal pentru orice fel de bijuterie.

Sumarul Executiv. Nu va avea mai mult de o pagina sau doua pagini si va rezuma esentialul din toate sectiunile ce vor urma in planul de afaceri pentru o bijuterie. Se va incepe cu o scurta descriere a afacerii, se vor mentiona punctele principale ale fiecarei sectiuni din plan, se va vorbi despre echipa de management, despre analiza industriei, despre analiza competitiei, despre previziunile financiare. Acest sumar executiv are rolul de a atrage atentia si a ajuta investitorul sau partenerul care il va parcurge sa fie interesat si de restul continutului planului de afaceri.

Descrierea afacerii. Aici incluzi un scurt istoric al firmei, bijuteriei, daca e mai veche pe piata, iar daca ai o afacere noua vorbesti despre cum a inceput compania, ideea ta, ce ai reusit sa faci sau cum vrei sa te dezvolti, ce urmaresti. Discuta despre experienta in domeniu, industrie, cum vei concepe noua afacere si cum te va ajuta lucratul in alte afaceri din acelasi domeniu inainte sa iti incepi propria afaceri.

Analiza industriei. Analiza pietei sau a industriei este foarte importanta si trebuie sa faca parte din planul de afaceri pentru o bijuterie. Prezinta tendintele si documenteaza marimea pietei pe care vrei sa intri si tu. Ce parte a industriei ai in vedere? Cat de mare va fi piata? Ce tendinte sunt in industrie chiar acum? Acestea ar fi intrebarile la care vei raspunde pe scurt. Nu uita sa incluzi si sursele pe care te bazezi cand afirmi ceva, referintele, documente, eventuale website-uri unde ai gasit informatii si statistici.

Analiza clientilor, publicului tinta. Sectiunea in cauza e doar despre publicul tinta. Enumeri categoriile de persoane care fac parte din publicul tinta si care vor fi clientii tai, impartite in functie de criterii demografice si psihografice. Fiecare tip de client va avea un profil separat, inclusiv nevoile si cerintele fiecaruia. Din publicul tinta ar putea face parte: cuplurile logodite care vor sa se casatoreasca si cauta inele, cele care vor sa se logodeasca, indivizi care celebreaza aniversari, ocazii speciale si vor sa investeasca in bijuterii, companii care cumpara bijuterii pentru angajati, oferite pe post de cadou.

Se pot include si informatii despre cum anume iau deciziile acesti clienti, la ce se gandesc cand cumpara bijuterii, ce i-ar face sa cumpere iar si iar tot de la tine. Dezvolta o strategie pentru a avea si a atrage doar clientii care vor cumpara de la tine, dar si pentru cei care ar putea fi determinati sa cumpere bijuterii daca ai si campanii de marketing foarte bune.

Analiza competitiei. Este extrem de importanta pentru ca iti va demonstra si tie, patronul, dar si celor care vor sa te ajute cu bani, cu un parteneriat, cum anume vor fi produsele si serviciile tale diferite de ale competitiei deja existente pe piata de ceva vreme. Vei gasi USP-ul mai usor (unique selling proposition). Fiecare competitor direct si indirect va avea asociate puncte tari si puncte slabe. Se va determina zona de diferentiere competitiva, avantajele tale, oportunitatile de care te poti lega.

Planul de marketing. Determini si documentezi pe scurt planul de marketing. Te vei referi obligatoriu la cei patru P din marketing: produs/servicii, pret, plasare, promovare. La subsectiunea Produs, Servicii detaliezi cat poti de mult despre oferta ta, caracteristici si beneficii pentru clienti. La Pret prezinti preturile pe larg, demonstreaza cu date clare cum se compara pretul bijuteriilor tale cu cel al competitorilor directi. La Plasare discuti despre locul in care te vor gasi clientii tai, cum distribui bijuteriile, ce parteneriate vei avea. La Promovare trebuie sa aduci in discutie cum anume ajungi la clientii tai, la publicul tinta, ce canale folosesti, social media, postari pe bloguri, vlogging, campanii de e-mail marketing, reclame PPC, campanii tip direct e-mail, programe de recomandari, recomandari transmise de la client la rude, prieteni, cunostinte etc.

Planul operational. Vorbesti pe scurt despre cum vei livra produsele clientilor, ce infrastructura vei folosi, echipamente, resurse, ce buget aloci si cum te incadrezi in bugetul tau. Politica afacerii e inclusa in planul operational, se va referi la absolut toate aspectele afacerii, preturi, imaginea brandului. Se va discuta despre ce iti propui sa obtii in urmatorii cinci ani. Intai te vei referi la ce vrei sa faci in fiecare trimestru in primul an, dupa care te vei referi la ce vrei sa obtii anual pentru urmatorii patru ani. Aici ai libertate totala: te referi la cat vei castiga in cei cinci ani, ce produse noi vei propune clientilor tai, daca vei deschide noi locatii, daca vei avea un numar x de urmatoritori pe social media.

Echipa de manangement. Fa o lista cu toti membrii din echipa de managementa a afacerii, cu functiile lor, cu experienta lor. Daca nu ai asa de multi angajati la inceput e bine sa documentezi si sa prezinti rolurile, functiile si responsabilitatile celor pe care ii vei angaja in viitor in asa fel incat afacerea sa functioneze cat mai bine si sa ramana profitabila.

Planul Financiar. Vei prezenta cat mai obiectiv planul financiar, ce vei face in plan financiar si cum e situatia actuala si cea viitoare din punct de vedere financiar daca te raportezi la afacerea ta. Aici te referi la venituri, costuri, pierderi, noi surse de venit, prezinti bilantul contabil, activele datoriile, capitalurile proprii, la fluxul de numerar, finantari, investitii. E bine sa incluzi si proiectii financiare pe cinci ani sau perioade mai scurte, obiective, ca sa arati ca te vei putea incadra intr-un buget si cam de cati bani ai avea nevoie ca sa ai o afacere profitabila si care se mentine pe linia de plutire.

Anexele. Vei avea proiectiile financiare complete, liste cu politicile afacerii, procedurile legate de restul sectiunilor din planul de afaceri, alte documente care sustin ce ai spus in planul tau de afaceri si care ar putea sa lamureasca investitorii sau partenerii si sa ii convinga sa te ajute cu afacerea, cu finantarea ei.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Copyright © All rights reserved. | CoverNews by AF themes.