Planul de afaceri pentru un centru Spa & Wellness

Un centru spa wellness este o afacere profitabila astazi, insa pentru succes ai nevoie si de un plan de afaceri bun si bine redactat.

Un centru Spa & Wellness este un tip de afacere care va merge bine mereu daca ai deja clienti si esti intr-o zona unde lumea vine pentru relaxare. Intr-un spa vei avea servicii de masaj, de rasfat pentru trup si minte, cosmetica uneori si o multime de modalitati de relaxare cu diverse tipuri de servicii de top. Insa pana sa vezi spa-ul functionand vei avea nevoie de un plan de afaceri bine pus la punct.

Planul de afaceri pentru un SPA nu este greu de intocmit. Stii deja, daca te documentezi, care ar fi sectiunile sale. Tot ce trebuie sa faci este sa le personalizezi in functie de afacerea ta si sa ceri si ajutorul expertilor ca sa nu gresesti nimic in redactarea sa. Cu un plan de afaceri pentru SPA corect de la inceput vei avea o afacere de succes si multi clienti care te vor cauta si recomanda pentru serviciile tale. Iata ce va cuprinde un plan de afaceri pentru un centru Spa & Wellness:

Sumarul Executiv. Sumarul Executiv nu e altceva decat un rezumat al sectiunilor prezentate in planul de afaceri pentru spa. Orice sumar executiv trebuie sa atraga cititorul si sa il determine sa parcurga si restul planului. Vei incepe prin a explica ce tip de spa vei pune la dispozitia clientilor, care e statusul lui. Urmeaza o prezentare pe scurt a sectiunilor planului, detalii pe scurt despre industria spa-urilor, despre tipul de spa operat, despre competitorii directi, public tinta, marketing, echipa, planul financiar.

Analiza companiei. Aici e doar despre tipul de spa pe care il vei avea. Spa de zi, spa ca destinatie, spa medical. Nu uita sa incluzi si serviciile pe care le ofera spa-ul tau, masaj, sauna, tratamente diverse, relaxare. Un background despre afacere este necesar in analiza companiei. Cand ai inceput afacerea si de ce, ce vrei sa obtii in viitor, structura legala, toate vor fi parte din analiza prezentata in aceasta sectiune importanta.

Analiza industriei. Este o privire de ansamblu asupra afacerii cu spa-uri. Te ajuta sa ai informatii pentru tine si sa intelegi mai bine piata, te ajuta sa imbunatatesti strategiile si sa sa identifici trendurile din piata. Dovedesti si ca esti un expert in industrie. Vorbesti despre marimea industriei, despre perioadele prin care a trecut piata, despre competitori cheie, despre furnizori, despre tendinte, despre cresterea industriei pe urmatorii 5-10 ani, despre marimea pietei, national, local, potentialul sau.

Analiza publicului tinta, clientilor. Vei prezenta piata tinta pe care vrei sa intri si sa iti desfasori activitatea. Segmentarea publicului tinta va fi prezenta aici, vorbesti despre toate tipurile de clienti, de la tineri, sportivi, la femei care vor sa se relaxeze etc. Tipul de public ales va avea impact direct asupra tipului de spa. Se vor realiza profiluri demografice, psihografice, grupezi clientii in functie de varsta, gen, locatie, sex, venituri, in functie de nevoie si de cerinte. Cu cat intelegi mai bine clientii si stii cui te adresezi, cu atat vei putea sa oferi servicii mai bune si sa ai venituri mai bune.

Analiza competitiva. Se identifica competitorii directi si indirecti. Competitorii directi sunt celelalte spa-uri si saloane. Competitorii indirecti sunt alte optiuni pe care le au la dispozitie clientii, produs luate din supermaket, retaileri off-line, on-line. Nu toata lumea frecventeaza spa-urile asa ca e bine sa precizezi acest detaliu in planul de afaceri. Competitorii directi sunt mai degraba spa-urile locale, saloanele locale, cele aflate aproape de tine. Fiecare competitor va avea un rezumat al afacerii, al punctelor slabe si al punctelor tari. Vei prezenta tipul de client al competitorilor directi, servicii, produse, preturi, ce fac bine competitorii, ce nu fac bine. Toate raspunsurile si prezentarea competitorilor directi vor fi din perspectiva clientilor.

Ultima parte a acestei sectiuni va documenta avantajul tau competitiv. Poate ai servicii spa mai bune, produse mai bune, locatii mai bine dotate, poate ai servicii clienti mai bune, preturi mai bune si oferte, reduceri substantiale la pachetele de servicii. Totul este despre cum poti depasi competitia si in sectiunea de fata trebuie sa demonstrezi cum poti mai bine acest aspect.

Planul de marketing. Stii deja din marketing ca ai nevoie de cei patru P: Produs, Pret, Plasare, Promovare. Daca ne referim la o afacere cu spa vei vorbi despre produs, adica despre tipul de spa, despre servicii. La capitolul pret amintesti de oferte, lista preturi. La capitolul plasare te referi la locatie, documenteaza cum anume locatia iti va asigura succesul afacerii, cum va asigura ea clienti cat mai multi in permanenta. La capitolul promovare sau promotii se va vorbi despre cum anume atragi clientii in locatie, ai site, si social media marketing, postari organice, reclame peste tot, te folosesti de vloggeri, bloggeri, de parteneriate cu organizatii locale, de bannere.

Nu uita de USP-ul tau, de ce sa te aleaga pe tine clientii. USP-ul se va reflecta in marketing si in toate planurile tale de marketing, in campanii si strategii.

Planul operational. Daca in toate sectiunile anterioare ai vorbit despre obiective, aici vei explica cum anume le vei atinge. Sunt doua subsectiuni distincte pentru orice plan operational. Procese pe termen scurt, de zi cu zi, detalii despre tot ce faci ca sa ai un spa functional, activitatile de zi cu zi, si obiectivele pe termen lung, ce astepti sa obtii in viitor, cand vei ajunge la clientul numarul x, cand vei avea veniturile y, cand vei angaja un al n-lea individ si cand crezi ca te vei extinde si vei avea si o alta locatie sau mai multe.

Echipa de management. Este esential sa ai o echipa de management cat mai puternica. Detaliaza cine face parte din echipa, ce abilitati au, ce experienta au, ce pot face pentru afacere. Ideal ar fi ca toata lumea sa aiba experienta in afacerile de tip spa. Vei avea nevoie de angajati care se pricep la masaj, cosmetica, au si alte abilitati necesare in orice spa. Nu uita de asistentii pentru manageri. Aminteste si cand vei aduce personal in spa si cum va influenta activitatea afacerii tale.

Planul financiar. In planul financiar vei prezenta situatia financiara estimata pe 5 ani, la inceput lunar si trimestrial, primul an, dupa care anual. Prezinti pe scurt venituri, cheltuieli, fluxul de numerar, pierderi, profit, cheltuieli cu salarii, cu asigurari, licentieri, taxe si impozite, alte cheltuieli. In bilant vei avea incluse obligatoriu toate activele si pasivele afacerii, datorii.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Copyright © All rights reserved. | CoverNews by AF themes.