Planul de afaceri pentru o pizzerie. Redactarea corecta si ce va include

O afacere profitabila oricand, pizzeria ofera satisfactie si venituri excelente mai ales ca romanii au inceput sa aprecieze din ce in ce mai mult pizza de calitate, savurata in compania prietenilor, in pizzerii selecte, sau acasa, in sufragerie, la o mica petrecere. Nicio afacere nu poate sa aiba succesul dorit fara un plan de afaceri foarte bine pus la punct si coerent. Cum arata planul de afaceri pentru o pizzerie si ce ai de facut ca sa iti atingi scopul final, sa ai cat mai multi clienti si venituri anuale foarte bune?

Planul de afaceri pentru o pizzerie nu difera prea mult de unul clasic, pentru o afacere moderna. Sectiunile sunt asemanatoare, doar ca trebuie personalizat si adaptat tipului de afacere pe care urmeaza sa o lansezi pe piata. Un plan de afaceri pentru o pizzerie va fi baza pentru o afacere apreciata, cautata si, cel mai important, pentru o afacere care iti va aduce venituri din ce in ce mai bune. Chiar daca pierzi ceva timp la inceput si investesti in acest plan de afaceri la final, cand vei vedea ca afacerea merge ca pe roate si clientii pleaca multumiti si revin la tine vei sti ca nu a fost totul in zadar. Ce cuprinde planul de afaceri pentru o pizzerie?

Sumarul Executiv. Este prima si poate cea mai importanta sectiune din planul de afaceri pentru o pizzerie. Ea include o scurta descriere a viziunii, va avea si raspunsul la o intrebare foarte simpla: de ce vrei sa deschizi o afacere cu pizza?

Tot aici adaugi elemente cheie din planul de afaceri, detalii despre misiune, valori, viziunea coerenta pentru brand, o privire de ansamblu asupra bugetului. Intotdeauna te gandesti la publicul tinta cand redactezi chiar si aceasta sectiune. Investitorii sau oricine parcurge doar aceasta sectiune trebuie sa isi doreasca sa continue sa citeasca planul tau de afaceri. Nu uita de clienti, descrie tipul lor, cui te adresezi, de serviciile oferite.

Prezentarea generala a afacerii. Este complementara sumarului executiv, e un fel de glosar cuprinzator al planului de afaceri. E un ghid care il va ajuta pe cel care parcurge planul sa se descurce mai usor in restul sectiunilor. Atrage atentia, are o latura practica mai mare decat restul sectiunilor. Perspectiva celui care citeste e mereu importanta, totul e structurat cu gandul la el. Defineste structura interna a pizzeriei, descrie produse, servicii, adu in discutie si piata si potentialul de extindere, dezvoltare, proiectii financiare, dar nu uita sa prezinti pe scurt si strategia de marketing.

Echipa si management. Toti cei care lucreaza pentru tine vor avea un loc in aceasta sectiune si vor primi o descriere legata de rolul lor. Vorbeste despre posturile pe care le vei ocupa, planifica si discuta despre talentele pe care le cauti ca sa poti sa te dezvolti in directia dorita. Ce vei face sa atragi oamenii buni, oferi salarii bune, cum vei gasi „talentele” pentru pizzerie? Le iei de pe bancile scolii sau te bazezi pe contacte din domeniul tau?

E foarte important sa ai descrieri ale posturilor cat mai detaliate, sa aduci in discutie si cultura pe care o vei crea la locul de munca, in afacerea ta-descrierile posturilor vor fi si pentru cele pe care le vei ocupa in viitor, poate cand te vei mai dezvolta, cand afacerea va merge si mai bine. Cu cat mai multe detalii in aceasta sectiune a planului tau de afaceri, cu atat proiectiile financiare vor fi mai realiste si mai usor de realizat, prezentat.

Meniul, un exemplu. E nevoie si de o astfel de sectiune de vreme ce sunt atat de multe tipuri de pizzerii-restaurante pe piata. Doar asa te poti diferentia si poti arata ce ai tu in plus fata de concurenta. Vorbeste in aceasta sectiune despre ce pizza vei face, ce fel de ingrediente vei folosi, ce echipamente de ultima generatie vei avea. Foloseste, daca poti, si ingrediente locale, mereu proaspete, da nume funny pentru orice fel de pizza, incearca sa atragi atentia, cauta retete speciale, unice. Detalii mai multe se vor putea adauga mai tarziu in sectiunile analiza pietei, sectiunea financiara si cea a operatiunilor.

Analiza de piata. Este deosebit de importanta si trebuie sa te apleci asupra sectiunii cu multa atentie si rabdare. Arata investitorilor ca esti pregatit sa deschizi o astfel de afacere si ca stii deja care e calea cea mai simpla spre succes. Intotdeauna fa o legatura intre nevoia de a deschide o afacere si profitabilitatea care va veni cu siguranta.

Se va discuta si despre extindere, dezvoltare dincolo de locatia fizica, accesul clientilor la comenzi on-line si la un site poate sunt foarte importante. Competitia e prezenta si e din ce in ce mai puternica, asa ca nu rata oportunitatea sa demonstrezi de ce clientii te vor alege pe tine si ce ai tu mai bun decat are concurenta, cu ce ii vei cuceri definitiv.

Grafica, branding. Trebuie sa planifici si sa dovedesti ca tii cont si de branding si de brand, ca stii ce vrei si ai deja o idee despre grafica pizzeriei. Daca nu esti suficient de atent si nu convingi si in aceasta sectiune s-ar putea sa te astepte un rebranding in viitor, rebranding care te va costa mult mai mult decat un branding facut ca la carte.

Marketing si publicitate. Discuti despre clientii care vor fi interesati de afacerea ta, lor li te vei adresa si vei gandi campanii de marketing si de publicitate doar pentru ei. Foloseste aceasta sectiune pentru a vorbi despre planificarea marii deschideri a afacerii, despre programele de loialitate dezvoltate, despre marketingul din „gura in gura”, mai important decat orice fel de campanie pe care o vei gandi la un moment dat.

Trebuie sa demonstrezi aici cum vei convinge clientii sa te viziteze si sa cumpere de la tine, sa revina la produsele si la serviciile tale. Marketingul via e-mail si social media ar putea fi doua modalitati simple de a porni, le vei detalia aici, alaturi de orice fel de strategii aplicate, eficiente.

Operatiuni. Se vor face planuri pentru absolut tot ce tine de afaceri, de la nivel micro la nivel macro, proiectii financiare etc. Aici e bine sa ai o harta foarte bine pusa la punct, o prezentare detaliata despre alinierea dintre valorile din sumarul executiv si ceea ce vei face in practica, cum vei folosi toate resursele pe care le ai la dispozitie.

Informatiile detaliate despre programele de loialitate, retete, reduceri, parteneriatele locale, modul in care tot ce vei face si ce planifici va functiona, orice va fi util de inclus in sectiunea Operatiuni. Ideea este sa convingi ca experienta pe care o va avea clientul in pizzerie e unica si ca merita repetata si in viitor.

Planul financiar si proiectii. Ultima sectiune a planului de afaceri este despre partea financiara, costuri generale, cheltuieli cu tot ce tine de pizzerie. Finantari, detalii despre echipamente si ingrediente, costurile cu ele, orice alte costuri, pe toate le vei avea in sectiunea dedicata planului financiar.

Raportul dintre cheltuielile lunare si venituri va fi si el aici, alaturi de potentialul de profit si pierderi posibile. Analiza fluxului de numerar va fi utila si va arata investitorilor faptul ca afacerea poate sa faca fata si sa reziste pe piata-vorbesti despre planificarea cheltuielilor cu forta de munca, furnizori, operatiuni. Nu uita de costurile unice, specifice pizzeriei, ca sa poti sa dovedesti investitorilor ca ti-ai facut „temele” pana la capat.

Un plan pe cinci ani e de dorit, analiza de piata trebuie folosita pentru a putea avea proiectii realiste anuale, trimestriale-se va discuta si despre active, pasive, estimari de buget. Credit sau chirie pentru spatiul unde vei avea afacerea? Sumele necesare si cum se vor folosi vor trebui sa fie incluse in ultima sectiune a planului de afaceri.

1 thought on “Planul de afaceri pentru o pizzerie. Redactarea corecta si ce va include

  1. Planul tau de afaceri trebuie sa arate in detaliu cum vei atrage cat mai multi clienti si cum vei dezvolta afacerea in cel mai eficient mod. Pune-ti toata pasiunea si dedicarea in acest plan si cu siguranta vei atrage succesul si profiturile dorite.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Copyright © All rights reserved. | CoverNews by AF themes.