Planul de afaceri pentru o spalatorie automata. Ce contine si cum il redactezi corect?

O spalatorie automata e o afacere excelenta pe timp de pandemie, dar si pentru ea ai nevoie de un plan de afaceri.

O spalatorie automata de rufe ar putea fi cea mai buna idee de afacere la care te-ai fi putut gandi vreodata. E simplu sa o deschizi, investitia initiala nu e prea mare, vei avea clienti cu siguranta si profitul nu va intarzia sa apara. Dar pana sa ajungi sa vezi si primii clienti si sa ai si profit ai nevoie de un plan de afaceri bun ca sa atragi investitorii si partenerii dispusi sa te ajute cu bani. Planul de afaceri este singurul care iti va aduce investitori si te va ajuta sa pornesti cu dreptul in acest tip de afacere.

Cand vine vorba despre o spalatorie automata nu ai foarte multe lucruri la care sa te gandesti. Cumperi masinile de spalat si uscatoarele, toate substantele folosite la spalare, te gandesti la ce servicii mai oferi, daca livrezi si acasa hainele spalate si te apuci de treaba. In realitatea nimic nu poate porni fara un plan de afaceri bine redactat, in care sa cuprinzi toate informatiile necesare pentru a te asigura ca viitorul business functioneaza perfect. Iata ce vei include in el si cum il poti redacta mai usor.

Sumarul Executiv. Cum poate stii deja, e ultima sectiune redactata din planul de afaceri pentru spalatoria automata, asta pentru ca ea ofera o imagine de ansamblu asupra businessului tau si prezinta investitorilor, pe scurt, tot ce ai inclus in restul sectiunilor. Trebuie sa atragi atentia investitorilor inca de la aceasta sectiune, asa ca vei explica ce tip de spalatorie automata vei avea, ce servicii vei oferi, daca vei avea o retea de spalatorii automate. Vei include: un rezumat al tuturor sectiunilor din plan, te vei referi si la industria din spatele spalatoriilor automate, vei discuta despre competitia directa si indirecta, despre piata pe care vei intra, despre planul de marketing, echipa, despre previziunile financiare si cele legate de vanzari.

Analiza companiei. Aici detaliezi totul despre tipul de spalatorie automata ales. Poti sa ai spalatorie automata cu jetoane, unde fiecare client isi spala rufele, dar poti avea si spalatorii automate unde sunt angajati care au grija de procesul de spalare si unde hainele sunt si impaturite corespunzator, calcate, livrate si la domiciliul clientului. Ofera si date de background despre afacerea ta, cand a inceput afacerea si unde, ce ai reusit sa faci pana la redactarea acestui plan, ce structura legala are afacerea.

Analiza industriei. Te referi la afacerile cu spalatorii automate. Intelegi mai bine piata pe care vei intra, ai cercetare de piata care va imbunatati strategia in mod particular daca vrei sa identifici trendurile de pe piata. Vei dovedi ca esti expert in industria ta. Trebuie sa vorbesti in aceasta sectiune despre cat de mare e industria spalatoriilor, care e trendul pe piata, crescator, descrescator, cine e competitia, cine sunt furnizorii de servicii, ce trenduri afecteaza industria. Nu uita sa amintesti de marimea pietei si de ce se va intampla in urmatorii 5-10 ani in industrie.

Analiza clientilor. E o sectiune unde discuti despre clientii pe care ii ai sau ii vei avea, se va vedea cat de bine ai facut segmentarea publicului tinta. Include date demografice si psihografice legate de clienti si explica ce isi doresc clientii, ce nevoi au si cum le poti veni in ajutor. Cu cat intelegi mai bine nevoile lor, cu atat vei reusi sa ii transformi in clienti fideli. Detaliaza cat poti de mult totul despre clienti si convinge investitorii ca ai cui vinde serviciile oferite.

Analiza competitiei. Aici e foarte simplu. Identifici si prezinti competitorii directi si indirecti. Cei directi sunt alte afaceri cu spalatorii automate din zona ta, cei indirecti sunt toate produsele pe care un client le poate cumpara pentru acasa, ca sa isi spele singur hainele, masini de spalat si uscatoare de rufe, firmele care le produs si le vand pe piata. Pentru competitia directa e bine sa prezinti puncte tari si puncte slabe, ce poti face tu ca sa fii mai bun decat ea. Te vei referi la ce tip de clienti au competitorii directi, ce fel de servicii ofera, cum sunt acestea, ce program de lucru au, ce preturi au, la ce sunt buni si ce nu au reusit sa faca de cand sunt pe piata. Prezinta totul din perspectiva clientilor.

La finalul acestei sectiuni prezinti avantajele tale competitive, servicii superioare oferite, servicii in plus, simplitatea folosirii si accesului la spalatoria ta automata, preturi mai bune si plati mai simple, metode de plata mai multe.

 Plan de Marketing. In mod traditional, in aceasta sectiune te referi la produs, pret, loc, promovare. In sectiunea produs reiei informatiile despre tipul de spalatorie automata avut, dupa care te referi la servicii oferite. In sectiunea pret vorbesti despre preturi si le compari cu tot ce ofera competitorii directi, nu uita si de serviciile oferite si de preturile pentru fiecare.

Sectiunea loc se refera la locatia ta, unde se va afla sediul afacerii. Discuta despre ce va oferi locatia clientilor, ce avantaje are, cum ii va ajuta sa ajunga mai rapid la spalatorie. Sectiunea promovare va include tot ce vei face ca sa atragi clienti si sa cresti vizibilitatea afacerii si brandului tau. Te vei referi la campaniile de pe social media, la schimbarile fizice pe care le vei face in locatie ca sa atragi clientii, la reclame, fluturasi publicitari, la publicitate la radio, tv, bannere in locuri publice.

Plan operational. In planul operational detaliezi cum vei ajunge la scopurile si obiectivele pe care ti le-ai propus deja. Sunt doua parti importante ale acestei sectiuni, una a obiectivelor de atins pe termen scurt si una a obiectivelor pe termen lung, cand vei ajunge la al x-lea client, cand vei ajunge la vanzari de y, cand vei ajunge sa ai si alte locatii si cand vei angaja al n-lea om care te va ajuta intr-un departament cheie al afacerii tale.

Echipa de management. Ca sa demonstrezi investitorilor ca vei reusi in afaceri ai nevoie de o prezentare a echipei tale de management. Scoate in evidenta ce background au oamenii alaturi de care lucrezi, evidentiaza si abilitatile si expertiza lor, toate ajutand la dezvoltarea afacerii in directia dorita. Ar fi bine ca toata lumea implicata in afaceri sa aiba experienta cu spalatoriile automate. Poti sa ai si consultanti care sa te ajute sa iei cele mai bune decizii si sa vii de fiecare data cu cele mai bune solutii la problemele existente.

Planul financiar. Te vei gandi la tot ce tine de partea financiara pe primii cinci ani de activitate si vei veni cu predictii pe trimestre, pe luni pentru primul an, dupa care, pentru restul anilor, vei avea date anuale. Vorbesti aici despre venituri, despre cash flow, despre plati, profit, pierderi estimate, despre date concrete si riscuri asumate. Costurile sunt foarte importante, deci le vei include si pe ele aici si vei venit cu date cat mai clare si mai usor de urmarit, incluzand si costurile cu salariile, taxele, impozitele, cheltuielile legale.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Copyright © All rights reserved. | CoverNews by AF themes.