Planul pentru afaceri pentru un food truck, o afacere profitabila foarte populara

Un food truck iti va aduce venituri bune si profit daca ai si un plan de afaceri bine gandit si redactat.

Afacerile cu food truck-uri sunt din ce in ce mai populare si sunt foarte usor de lansat daca ai si banii necesari si ceva ambitie. Dintr-un food truck poti vinde aproape orice, inclusiv bauturi, gatesti in el si iti pregatesti preparatele pe care le vei servi exact ca intr-o bucatarie dintr-un restaurant sau ca in bucataria de acasa. Food truck-urile fac parte din industria mancarii stradale, 2.5 miliarde de oameni isi cumpara mancare de la diferiti comercianti care vand mancare pe strada. Ca sa pleci cu dreptul in business ai nevoie de un plan de afaceri foarte bine redactat si cat mai bine gandit.

O afacere cu un food truck este una dintre cele mai bune idei pe care le-ai putea avea daca te pricepi la gatit si vrei sa nu investesti foarte mult in businessul tau. Printre avantajele unui food truck se numara investitia initiala redusa, costuri reduse cu operatiunile, un numar mare de clienti atrasi fata de restaurantele clasice, locatii alese in functie de ce vinzi sau de trafic, poti experimenta, te poti misca oriunde doresti.

Plus ca vei putea construi de la zero un brand sau il vei putea reconstrui daca ai deja unul, ii poti da valoare mult mai usor, ai control mai bun asupra afacerii, flexibilitate. Analizezi locatiile, incerci retete noi, modifici meniuri, costurile cu angajatii sunt si ele mai mici decat in cazul restaurantelor.

Cum ar trebui sa arate un plan de afaceri pentru un food truck si cum il vei redacta in mod corect? Iata doua intrebari ale caror raspunsuri le vei afla in randurile ce urmeaza.

Sumarul Executiv. Este o introducere pentru cel care va purcurge planul de afaceri. Trebuie sa fie cat mai scurt, concis, atractiv, interesant, nu trebuie sa te pierzi in detalii. E sansa ta sa vorbesti despre afacere, despre cum te astepti sa te dezvolti si despre succesul pe care crezi ca il va avea un food truck. De asemenea, se va identifica si „golul”, nevoia pe care o vei putea acoperi in piata.

Nu uita sa amintesti de cunostintele detinute si de background pe care le vei folosi pentru a atinge obiectivele afacerii. Se va scrie la final si vei discuta pe scurt despre: ce fel de mancare vei vinde, unde vei vinde, de ce un anumit tip de mancare va avea succes in zona in care urmeaza sa vinzi, ce costuri si ce profit vei avea, ce obiective vei avea pe viitor.

Descrierea afacerii. Aici explici detaliile afacerii, dar pe scurt, exact ca la sectiunea de mai sus. E bine sa te concentrezi pe valoarea adaugata pe care o vei aduce in piata, dezvolti subiectele din sumarul executiv si incerci sa creezi o perspectiva. Incluzi informatii despre: ce fel de „truck” ai, ce tip de autovehicul, despre alegerea facuta, de ce food truck, despre pregatirea mancarii, in masina sau intr-o bucatarie normala, despre modul in care vei face fata competitiei, cum vei reusi sa te impui pe piata, pe ce nisa vei intra, care va fi avantajul tau in fata competitiei-bucatarie unica, servicii de calitate, marketing creativ etc.

Analiza pietei. Vei explica in aceasta sectiune cum vei intra si cum vei rezista pe piata. E nevoie de cercetare, de studii, de analiza pietei in amanunt ca sa poti prezenta date relevante aici. Descrie industria mancarii, trenduri, cresterea pietei, grupuri de consumatori, adu in discutie segmentarea publicului tinta in functie de criterii relevante, are geografica, grup de varsta, status socio-economic.

Identifica nevoile din piata si trenduri sezoniere, defineste marimea si potentialul de crestere pentru piata tinta, vorbeste despre cum anume poti sa iei o bucata buna din piata, din market share in zona ta geografica. Nu uita sa explici structura preturilor, orice fel de informatii relevante financiare. Identifica si competitiorii directi si explica viabilitatea unui food truck pe piata. Orice fel de reglementari legate de business, care vor afecta afacerea si obstacolele intalnite vor aparea tot in aceasta sectiune.

Organizare si management. Din start vorbesti despre responsabilitati, eviti confuzia in mintea celor care vor parcurge planul de afaceri pentru un food truck. Profilul echipei de management in detaliu il vei introduce aici, la fel si informatiile despre cine detine compania, ce salarii si beneficii au cei care lucreaza acolo, ce oportunitati de crestere, dezvoltare exista. Structura organizationala va fi prezentata in amanunt, dar si informatii despre stocuri, despre cei implicati in conducere si organizare, despre cei care lucreaza cu tine, cu nume, pozitii ocupate, background educational, experiente, abilitati, recunoasterea industriei mancarii si salariile practicate.

Servicii si linie de productie. Aici e vorba doar despre toate preparatele din meniu. Ce arome unice ai, cum vei atrage clientii cu mancarea, ce vei pregati, ce idei inovative ai. Descrii produsele, explici cum vei face ca oamenii sa revina la tine. Discuti despre bucataria din care vor face parte preparatele, despre motivul pentru care clientii vor alege mancarea, despre avantajul tau competitiv, despre retete, despre lansari de produse noi, dar si despre proprietate intelectuala la nivel de produse, despre schimbarile din meniu in timp, pe masura ce se dezvolta afacerea. Aminteste si daca vei participa sau nu la evenimente legate de aceasta industrie, nisa in plina dezvoltare.

Marketing si vanzari. In aceasta sectiune vei discuta despre construirea loialitatii fata de brand, afacere. E nevoie de detalierea strategiilor de marketing, de originalitatea pe care o vei aduce. Nu vei omite informatii legate de preturile practicate in comparatie cu o competitie directa, produsele noi, cresterea afacerii, cum anume o vei face, angajari, extinderea ariei geografice in care vei activa, distribuirea produselor, vanzarea doar din food truck sau alte abordari.

E important sa amintesti si modul in care ajungi la clienti, cum te vei promova pe diverse canale, daca vei oferi reduceri si premii, vei organiza concursuri, vei oferi si mostre gratuite din meniu spre degustare, vei realiza harti interactive ca sa te gaseasca clientii mai usor. De cate vanzari va fi nevoie ca sa ai o afacere profitabila, ce preturi fair vei avea per meniu, cand vei vinde, in ce perioade din an? Iata alte intrebari ale caror raspunsuri vor face parte din sectiunea amintita.

Cereri de finantare. Explici de cati bani ai nevoie, de ce ai nevoie de ei, ce vei face cu ei, cum ii vei da inapoi cand iti va merge afacerea din ce in ce mai bine, vei avea nevoie si de alte finantari pe viitor. Nu uita sa aduci in discutie si beneficiile investitorilor care aleg sa iti ofere banii, modul in care banii lor vor oferi noi oportunitati de dezvoltare pentru al tau food truck.

Proiectii financiare. E destul de greu sa poti face niste proiectii financiare cand de abia lansezi afacerea sau inainte, dar ca sa poti aloca fonduri in mod eficient este important sa analizezi piata tinta si sa stabilesti obiective financiare clare. Daca ai deja un food truck de ceva ani aici vei aduce in discutie istoricul financiar al afacerii. Daca incepi de la zero cu o astfel de afacere vei fi nevoit sa calculezi costurile pe urmatorii cinci ani. Proiectiile trebuie sa se alinieze perfect cu fondurile pe care le-ai cerut de la investitori in sectiunea dedicata acestora.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Copyright © All rights reserved. | CoverNews by AF themes.