Planul de afaceri pentru un studio de dans

Planul de afaceri pentru un studio de dans iti poate aduce si finantatorii dispusi sa te ajute.

Dansul este la mare cautare astazi. E o forma de exprimare artistica, fetitele si chiar baietii, adultii sunt doritori sa o experimenteze si sa se perfectioneze pana la un nivel profesionist. Un studio de dans va fi o afacere extrem de profitabila indiferent de vremuri, asa ca merita investitia ta. Dar ca sa ai succes cu noua ta afacere va fi nevoie de un plan de afaceri bine pus la punct.

Studioul de dans iti va aduce zilnic si saptamanal cursanti de toate varstele. A nu se confunda cu o scoala de dans. Studioul de dans e doar sala, locul in care mergi pentru antrenamente si exersare, ca sa mai inveti cate ceva de la specialisti cu experienta. Aici mergi cand doresti, in functie de un program flexibil, adaptat nevoilor tale. Nu ai un plan anume de invatare si de urmat, dar vor fi niste notiuni tehnice si teoretice transmise intr-un mediu lejer, care nu aminteste deloc de scoala.

Ca sa reusesti cu o astfel de afacere trebuie sa pleci intotdeauna de la un plan de afaceri foarte bine construit si redactat. Acesta va fi prezentat finantatorilor sau partenerilor care te vor ajuta cu bani, asa ca trebuie sa ai mare grija ce incluzi in el… Iata cum arata un plan de afaceri perfect pentru studioul tau de dans.

Sumarul Executiv. E poate cea mai importanta sectiune a planului de afaceri pentru un studio de dans. In sumarul executiv ai pe scurt cate ceva din toate celelalte sectiuni din plan, el trebuie sa atraga si sa prezinte tot ce e important de stiut in asa fel incat investitorii sa fie tentati sa citeasca mai departe planul tau. Se redacteaza de fiecare data la final ca sa poti avea o privire de ansamblu asupra intregului plan.

Ce componente va avea sumarul executiv pentru studioul tau?

  • Motivul pentru care vrei sa ai o astfel de afacere:
  • Nevoile comunitatii pe care le vei satisface prin prezenta studioului tau intr-o anumita locatie;
  • Trecerea in revista a serviciilor oferite;
  • Trecerea in revista a pietei si nisei pe care vei activa;
  • Trecerea in revista a planului de marketing;
  • Obligatii financiare si proiectii pe o perioada mai lunga de timp.

Chiar daca par multe lucruri de pus in sumarul executiv nu exagera cu detaliile si incearca sa ai 1-2 pagini scrise. Nu uita sa amintesti si despre suma de bani de care ai nevoie si sa explici ce vei face cu ea.

Descrierea afacerii tale. Aici detaliezi cat poti de mult caracteristicile specifice studiolului de dans. Pornesti de la raspunsurile la intrebari precum:

  • Cine esti, ce experienta ai in industria dansului, care e numele afacerii?
  • Cum e structurata afacerea ta, ce tip de business vei avea, ce vei fi corporatie, parteneriat, va fi un singur proprietar?
  • Unde va fi sediul fizic, cum vei functiona, care e orarul?
  • Care e misiunea afacerii tale?
  • Ce vei vinde, ce servicii oferi?
  • Cum te vei diferentia pe piata, cu ce vii tu in plus?
  • Ce obiective ai de indeplinit in afaceri, cum le vei indeplini efectiv?

Asa comunici mai usor scopul si misiunea afacerii tale, vei face mereu trimitere la aceasta sectiune pe parcursul planului de afaceri.

Serviciile oferite. Descrii toate serviciile pe care le vei avea, ce fel vor fi orele, in persoana sau remote chiar, daca vei face ore cu grupuri sau individual. Vorbesti despre anumite categorii carora li te vei adresa, nu uiti de echipamente speciale pe care le vei pune la dispozitia cursantilor tai. Vanzarea de bilete pentru diverse evenimente va fi detaliata si ea tot aici. La final adaugi si preturile pentru servicii si ai terminat.

Analiza pietei. Te referi la starea actuala a pietei pe care vei activa si tu. Cum te vei potrivi tu in peisajul actual, cum vezi viitorul integrarii tale pe piata. Foloseste in analiza date demografice, obtine toate detaliile despre publicul tinta, descrie marimea studioului si lucrurile care te vor individualiza in comparatie cu a ta competitie.

In acest moment al redactarii analiza SWOT este necesara si va fi foarte eficienta ca sa oferi raspunsuri rapide celor care te vor finanta. In ea vei discuta despre puncte tari, puncte slabe, amenintari si oportunitati ale afacerii tale. Punctele forte si oportunitatile vor fi cele mai importante si ele trebuie sa transpara din aceasta sectiune daca vrei sa ai bani de la investitori.

Management si organizare. Prezinta echipa si instructorii finantatorilor interesati sa te ajute. Aminteste toate atuurile lor, experienta, expertiza, responsabilitatile zilnice indeplinite. Foarte bine poti sa ai in vedere si anumite posturi pe care le vei ocupa si calitatile celor care vor face parte din echipa ta. Fa o lista cu toti oamenii de baza si cu tot ce pot face ei pentru tine si pentru clientii tai, pentru afacere. Nu intra in foarte multe detalii dar scoate in evidenta de fiecare data lucrurile favorabile si care te vor ajuta sa evoluezi, sa atragi mai multi clienti.

Planul de marketing. Un plan de marketing si promovare te va ajuta sa arati finantatorilor tai cum vei ajunge la publicul tinta si ce vei face ca sa fii mereu alaturi de ei. Pret, Produs, Plasare, Promovare, acestia sunt cei patru P la care te vei referi in aceasta sectiune. Discuti despre serviciile oferite, despre preturile pentru ele, despre locatie si amplasare afaceri si despre promovare, despre cum vei converti orice fel de client ce e interesat de afacerea ta in cursant. Aminteste toate canalelele si tehnicile, instrumentele folosite la promovare si arata cum anume va ajunge mesajul direct la publicul tau tinta in cel mai scurt timp posibil.

Plan financiar si proiectii. E important sa demonstrezi finantatorilor tai cat de mult poti castiga, ce profit poti avea si ce vei face in urmatorii cinci ani. Include in plan cheltuielile complete, foloseste analiza de piata ca sa faci si niste proiectii financiare anuale, trimestriale, activele si pasivele tale, estimari de buget. Daca vrei sa ai si un credit sau o chirie pentru spatiul detinut poti include si alta sectiune legata de sumele necesare si cum le vei folosi. Ar fi de preferat sa discuti cu un contabil, specialist in finante ca sa poti avea o imagine clara asupra afacerii tale din punct de vedere economic.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Copyright © All rights reserved. | CoverNews by AF themes.